На специално събитие на 24 април беше даден старта на първата по рода си у нас образователна платформа “Училище за отговорни инфлуенсъри”. Инициативата е съвместен проект на А1 и Центъра за безопасен интернет (safenet.bg), а Национална мрежа за децата е партньор на проекта като част от консорциума зад дейността на Центъра. Сред създателите на платформата са още Българската асоциация на създателите на съдържание (БАСС) и Нов български университет (НБУ).
В платформата напълно безплатно ще могат да се обучават инфлуенсъри и създатели на съдържание по теми, свързани с по-осъзната, етична и безопасна онлайн комуникация. Програмата ще съдържа шест модула, разработени от водещи български експерти в областта на съвременната комуникационна среда. Сред темите са: влиянието на медиите върху днешните деца, как младежите избират кого и какво да следват, влиянието на инфлуенсърите върху поведението на тийнеджърите, какво е онлайн насилие и др. След всеки модул участниците ще преминават през въпроси, свързани със съответната тема, а успешно преминалите програмата ще получават диплома и дигитален бадж за “отговорен инфлуенсър”.
Достъпът до платформата става след регистрация и предварителна оценка за допускане, като програмата е достъпна и за родители, учители и всички, които се интересуват от безопасна дигитална среда. За по-широката аудитория оценка за допускане няма да бъде необходима.
“Училище за отговорни инфлуенсъри” се появява в отговор на нарастващото влияние на инфлуенсърите върху младите хора. Техният авторитет често надминава това на родители и учители. Влиянието върху днешните деца се случва с едно „стори“, клип или публикация. От любимите си лица онлайн те се информират и вдъхновяват. Платформата е покана за партньорство в осигуряването на по-безопасна онлайн среда за децата и младите хора и изграждането на общност от инфлуенсъри, които имат знанията и инструментите да бъдат отговорни гласове онлайн.
Официалното представяне на платформата събра журналисти, създатели на съдържание, представители на институции, младежи и експерти от останалите партньори в инициативата – IAB България, Българската асоциация на PR агенциите, Българското дружество за връзки с обществеността, Булевард България, Дневник и Капитал. Част от програмата на събитието беше и дискусия с младежкия панел на safenet, модерирана от инфлуенсъра и член на управителния съвет на БАСС – Александра Богданска. Децата и младежите споделиха какво съдържание следят, кои социални мрежи използват и на кои създатели на съдържание симпатизират.
“Училище за отговорни инфлуенсъри” вече приема регистрации на сайта https://safefluencers.bg/. Там скоро ще бъдат достъпни и самите образователни сесии.