Siemens България подкрепя Награди „Златна ябълка“ за трета поредна година, вярвайки в значението на признанието за хора и организации, които се борят за правата на децата. Компанията се ангажира с корпоративната социална отговорност чрез инициативи, които подкрепят уязвими групи, и се фокусира върху инвестицията в децата като ключова за бъдещето на обществото и бизнеса. В интервюто, което проведохме с компанията, ще научете как компанията активно участва в инициативи за детското благосъстояние и защо подкрепата на социално значими каузи е важна за устойчивото развитие на обществото.
Прочетете повече в интервюто с Siemens България!
Какво ви мотивира да подкрепяте Награди „Златна ябълка“ вече три поредни години?
Siemens България има активна позиция и множество инициативи в подкрепа на различни уязвими групи. В лицето на Националната мрежа за децата открихме свой съмишленик, чрез когото да подпомогнем и популяризираме добрите примери и практики за подобряването на живота и благосъстоянието на децата в страната ни.
Ние вярваме, че признанието за хората и организациите, които се борят за правата на децата, е от ключово значение за изграждането на по-добро общество. В този смисъл за нас партньорството с Националната мрежа за децата представлява възможност да допринесем за положителната промяна в България и да насърчим инициативи, които поставят благосъстоянието на децата на първо място.
Какви са ценностите на вашата компания по отношение на корпоративната социална отговорност и защо каузата за детско благосъстояние е важна за вас?
Siemens разбира корпоративната социална отговорност като доброволен и постоянен ангажимент към обществото. Стремежът на компанията е да създава споделени ценности, базирайки се на три основни принципа: достъп до технологии, до обучение и устойчивост на обществата.
В Siemens знаем, че инвестицията в децата е пряка инвестиция в нашето бъдеще. Затова тяхното благосъстояние е основополагащо както за бизнеса, така и за обществото.
Нашата корпоративна философия се основава на идеята, че дългосрочният успех на бизнеса е неразривно свързан с благоденствието на общностите, в които работим. В този смисъл вярваме, че здравословната и подкрепяща среда за децата днес ще доведе до изграждането на по-успешни и социално отговорни възрастни утре. Чрез подкрепата си за инициативи като Награди „Златна ябълка” потвърждаваме ангажимента си към създаване на по-справедлива и устойчива обществена среда за настоящите и бъдещите поколения.
Какъв според вас е ефектът на наградите върху обществото и върху децата в България?
В забързания ни делник тези награди ни напомнят за необходимостта от специално внимание към децата и активна защита на техните права. Освен това, те помагат за изграждането на общност от съмишленици, които споделят опит и знания и се вдъхновяват взаимно за още по-значими постижения.
Инциативата допринася за повишаване на осведомеността относно проблемите, с които се сблъскват децата в България, и мотивира все повече хора и организации да се ангажират с решаването им. За самите деца наградите са потвърждение, че тяхното благополучие е важно за обществото и че има много възрастни, които се борят за техните права и интереси.
Защото героите на децата са сред нас – това може да са родителите, учителите, социалните работници, полицаите, пожарникарите, лекарите, компаниите или най-обикновените хора, които дават пример. В този смисъл наградите „Златна ябълка“ предоставят платформа за популяризиране на добрите практики и социално отговорни организации, но също и на добрите хора, които работят за бъдещето на децата ни.
Тази година наградите са посветени на кампанията „Героите не удрят, героите обичат“, която цели да покаже, че шамарът не е ефективно средство за възпитаване на деца, а напротив – той наранява и физически, и психически. Защо смятате, че тази тема е важна за обществото и за бизнеса?
Наследеното от патриархалното общество възприятие, че физическото насилие над деца е приемливо, поне от време на време, е стереотип, с който се води битка от години. Скорошно изследване на УНИЦЕФ показа, че всяко трето дете у нас се чувства застрашено у дома, в училище или в общността, а децата, които са преживели форма на насилие (физическо, емоционално или сексуално), са с понижени нива на благосъстояние.
Радващо е, че в последните години българинът е все по-чувствителен към различните форми на насилие. И макар вероятно да имаме усещането, че случаите не намаляват, даването на гласност и нетърпимостта към всякакъв вид посегателство над личността е белег за хуманността на обществото ни в наши дни.
Темата е изключително важна и за бизнеса, защото децата, които растат в среда на насилие, често развиват модели на поведение, които по-късно се отразяват негативно върху техните професионални и социални умения. Затова като отговорна компания Siemens подкрепя създаването на безопасна среда за израстване и развитие на децата, защото знаем, че това е инвестиция не само в тяхното лично благополучие, но и в бъдещето на цялото общество.
Какви други инициативи или проекти за подкрепа на децата и семействата развива вашата компания? Как смятате, че бизнесът може да допринесе за положителна промяна?
В Siemens знаем, че примерът често е заразителен. В стремежа си да сме максимално полезни, ние се фокусираме върху социални събития, доброволчество и вътрешни събития, а също и образование на всички нива.
Освен сътрудничеството с Националната мрежа на децата Siemens България има трайно установено партньорство с институции за деца като Дневен център за деца с увреждания „Свети Врач“ и дом за сираци „Свети Николай“ в с. Нови хан. В тяхна подкрепа периодично провеждаме благотворителни кампании, в основата на които е доброволчеството и личният принос на служителите.
Бизнесът може да допринесе за положителна промяна чрез различни форми на подкрепа – от финансова помощ за значими каузи до предоставяне на експертиза, технологии и доброволчески труд. Чрез партньорства с неправителствени организации като Национална мрежа за децата, образователни институции и публичния сектор, бизнесът може да допринесе за намиране на устойчиви решения на социалните предизвикателства и подобряване за благосъстоянието на децата и семействата.
Какво бихте казали на други компании, които обмислят да подкрепят Награди „Златна ябълка“ или други социално значими каузи?
Бихме им казали само едно – не се колебайте да подкрепите кауза, която ви е по сърце. Нека останем съпричастни с нуждаещите си, с пренебрегнатите, с ощетените. Защото това е най-сигурният белег на едно развито и по-справедливо общество, към което се стремим. И бизнесът може да играе ключова роля в насърчаването и популяризирането на практиките, инициативите и хората, които носят факела на промяната.
За петнадесета поредна година Национална мрежа за децата (НМД) ще отличи с Награди “Златна ябълка” личности, организации, институции и компании, които чрез работата си са допринесли за защита правата на децата и за подобряване на тяхното благосъстояние. Номинациите вече са отворени и всеки може да номинира своя герой на децата в сайта на наградите – https://1june.nmd.bg/.
Наградите “Златна ябълка” целят да подчертаят колко е важно специалното внимание към всяко дете и да представят най-добрите практики във всички сфери на детския живот. Основният фокус е върху позитивния пример и насърчаването на политики и действия, които създават по-добра среда за децата. В срок от 1 до 30 април 2025 г. всеки може да подаде номинация в общо деветте категории, а след това да участва в онлайн гласуването за победителите между 2 и 16 май.
Деветте категории са: Герой на децата, Детска организация, Училище и детска градина, Журналист, Болница, Община, Благотворител, Корпоративно партньорство – финансов принос и Корпоративно партньорство – обществен принос.
Всички категории са отоврени както за номинации, така и за самономинации.
Номинирайте своя герой! Заявките са отворени до 30 април на https://1june.nmd.bg/.
Ако и вашата организация споделя тази визия – можете да станете наш партньор или дарител. Подкрепете ни, за да продължим да открояваме добрите примери и да насърчаваме онези, които всеки ден правят живота на децата по-добър. Вижте как ТУК.