Какво мотивира Kaufland България да подкрепя Награди “Златна ябълка” вече три поредни години?
Kaufland България вярва, че устойчивото развитие на обществото започва с личния ангажимент на всеки човек и организация и се гради чрез подкрепата на добрите примери. Наградите “Златна ябълка” кореспондират напълно с нашите ценности и ангажимента ни към децата, образованието и местните общности. Затова за нас е естествено да бъдем част от това събитие вече трета поредна година.
Подкрепяйки наградите, ние даваме гласност на усилията на личности и организации, които променят живота на децата към по-добро – една цел, която е в центъра и на социалната политика на Kaufland. Под мотото „Действията носят промяната“, ние работим активно за повишаване благосъстоянието на децата, като реализираме целенасочени програми – от образователни и социални кампании до дарителски инициативи като “Дари с DARA” и “Подарък с кауза”.
Като ритейлър с милиони клиенти, вярваме, че можем да повдигнем темите за социалната отговорност и дарителството и да бъдем ролеви модел за позитивна промяна в обществото.
Какъв според вас е ефектът на наградите върху обществото и върху децата в България?
Наградите “Златна ябълка” имат изключително важно въздействие – те не само отличават постиженията в грижата за децата, но и вдъхновяват обществото към действие. Отличавайки историите на хора и организации, които полагат реални усилия за благополучието на децата, наградите отправят силно послание: всяка стъпка към по-добро бъдеще си заслужава.
Те допринасят за изграждането на култура на ангажираност и съпричастност, особено сред младите хора, като поставят децата в центъра на общественото внимание. За Kaufland България това е напълно в унисон с усилията ни за създаване на по-добра среда за живот на следващите поколения – усилия, които се отразяват в нашите социални кампании и в ангажимента ни към образованието, грижата за околната среда и подкрепата на уязвими групи.
Тази година наградите са посветени на важна кауза – прекратяването на телесното наказание на деца чрез кампанията „Героите не удрят, героите обичат! “. Каква е вашата позиция по тази тема и как Kaufland насърчава позитивното възпитание и грижата за децата?
Kaufland България категорично се противопоставя на всякакви форми на насилие над и между деца. Вярваме, че всяко дете заслужава да расте в среда на уважение, обич и подкрепа. Затова заставаме зад каузи като „Героите не удрят, героите обичат!“, които насърчават позитивното възпитание и поставят акцент върху ненасилствената грижа. За нас инвестициите в образование, здраве и социална подкрепа за децата са най-важната инвестиция в бъдещето на обществото.
В работата си Kaufland обхваща различни възрастови групи чрез целенасочени проекти: инициативата “Дари с DARA” осигурява стипендии за отлични ученици и студенти в неравностойно положение; програмата “Подарък с кауза” подкрепя ученици от социално слаби семейства с осигуряване на топъл обяд, чрез програмата на БЧК; образователни проекти като „Моето бебе расте“ с Българската педиатрична асоциация; безплатни куклени постановки в партньорство с Държавен куклен театър – Варна; както и участието в PandaLabs на WWF, обучаваща младежи за устойчиво развитие. Чрез стажантските програми и менторски инициативи ние изграждаме връзка и с бъдещите професионалисти сред студентите, като даваме пример за отговорно лидерство и социална ангажираност.
Ежедневно, чрез реконструкция на детски площадки, обособяване на образователни кътове в хипермаркетите и създаване на платформи за ангажиране на младите хора, ние в Kaufland доказваме, че грижата за най-малките е заложена в сърцевината на корпоративната ни отговорност. За нас е мисия да показваме, че личният пример, системната подкрепа и насърчаването на добрите практики изграждат по-силно, обединено и хуманно общество.
Като носител на Сертификат „Компания – приятел на детето“, каква, според вас, е ролята на бизнеса в подкрепата на важни социални каузи, свързани с правата и благосъстоянието на децата?
Бизнесът има отговорността не само да бъде икономически двигател, но и активен съзидател на по-добро общество. В Kaufland България приемаме тази роля като част от нашата дългосрочна стратегия за устойчиво развитие. Като носител на Сертификат „Компания – приятел на детето“, осъзнаваме, че инвестицията в развитието на децата и осигураване на възможности за равен старт на тези без родители и от социално слаби семейства е инвестиция в бъдещето на всички ни. Вярваме, че всяко дете трябва да има шанс за щастливо, безопасно и пълноценно израстване, а бизнесът има ключова роля в изграждането на тази среда.
Така например, друга наша кампания, която стартирахме през 2024 г., е „Порастването може да почака“. С нея насочихме вниманието към важността на детското безгрижие и към правото на всяко дете да расте в среда на обич, разбиране и подкрепа. Кампанията напомня както на нашите служители, така и на клиентите ни, че детството е безценно и не бива да бъде прибързвано. През посланията и видеата от кампанията, в които участваха и деца на наши колеги, насърчихме семействата да споделят повече моменти на радост, игра и внимание с децата си. Тази инициатива е още един израз на убеждението ни, че грижата за децата трябва да бъде водеща ценност както в бизнеса, така и в обществото като цяло.
Паралелно с това, чрез директни дарителски инициативи като „Топъл обяд“, компанията се ангажира с конкретни действия за подобряване на ежедневието и образователните възможности на децата. Подкрепяме и родителите в нашите екипи чрез програми като „Бонус Бебе“, „Бебе пакет“, както и чрез предоставяне на социални придобивки, които улесняват баланса между работа и семеен живот.
Какви послания бихте искали да достигнат до обществото чрез вашето участие в тази церемония и какви промени бихте искали да видите в обществените нагласи спрямо децата в България?
С участието си в Наградите „Златна ябълка“ искаме да отправим ясно послание: всяко дете заслужава да расте в среда на обич, грижа и уважение. Вярваме, че грижата за децата е отговорност не само на семействата, но и на цялото общество, включително на бизнеса. За нас в Kaufland България това означава да даваме личен пример чрез активни каузи и конкретни действия, които допринасят за по-доброто бъдеще на младите поколения.
Какво бихте казали на други компании, които обмислят да подкрепят Награди „Златна ябълка“ или други социално значими каузи?
Бихме насърчили всяка компания да подкрепи Награди „Златна ябълка“ или други социално значими каузи, защото това е инвестиция в бъдещето – в децата, в обществото и в изграждането на по-добър свят за всички. Социалната отговорност не е просто ангажимент, тя е възможност бизнесът да бъде двигател на положителна промяна, да вдъхнови чрез личен пример и да създаде устойчива среда, в която децата растат с уважение, сигурност и мечти.
Наградите “Златна ябълка” целят да подчертаят колко е важно специалното внимание към всяко дете и да представят най-добрите практики във всички сфери на детския живот. Основният фокус е върху позитивния пример и насърчаването на политики и действия, които създават по-добра среда за децата. В конкурса тази година са подадени над 55 номинации във всичките 9 категории. От 2 до 16 май всеки може да участва в онлайн гласуването за победителите.
Деветте категории са: Герой на децата, Детска организация, Училище и детска градина, Журналист, Болница, Община, Благотворител, Корпоративно партньорство – финансов принос и Корпоративно партньорство – обществен принос.
Гласувайте за своя герой на https://1june.nmd.bg/.
Ако и вашата организация споделя тази визия – можете да станете наш партньор или дарител. Подкрепете ни, за да продължим да открояваме добрите примери и да насърчаваме онези, които всеки ден правят живота на децата по-добър. Вижте как ТУК.