СУ „Христо Ботев“ организира различни инициативи, подпомогнато от неправителствената организация „Еквилибриум“ от Русе
Акценти
Публикации
В Кубрат работят по проект „Училището като център в общността“
През следващите месеци учениците ще осъществят инициативи за реализиране на своя проект „За да не попадна в беда“. Целта на проекта е придобитите знания за безопасност на движението по пътищата да намерят реално практическо приложение на пътя.
Конкурсът „Промяната – това сме ние!“ награди четири училищни проекта
В конкурса различни ученически обединения имаха възможност да набележат проблем от училищната среда и да изготвят проект за неговото разрешаване
Управление и приобщаващо училище: уроците на един пилотен модел
Според Модела приобщаващото образование е постоянен процес на самоусъвършенстване на училището чрез постигането на конкретни цели в четири важни области: училищно управление, педагогически практики, детска закрила и партньорство с родителите
Национална мрежа за децата реагира остро на забраната НПО да посещават и да работят с деца в училища и детски градини
Всички ние от 144-те организации-членове на НМД сме силно възмутени от подобно непредизвикано и неочаквано действие от страна на МОН спрямо целия граждански сектор, който от години работи отдадено и професионално за подобряване на цялостната среда и живота на децата в България
Създаване на ефективни правила, последствия и поощрения в училище
В Основно училище „Христо Ботев”, с. Търнава, работещо по проекта „Училището като център в общността“ се проведоха 3 поредни срещи между учители, ученици, директор и модератор .
Оценките в училище трябва да измерват не само усвояването на учебния материал, но и целия процес на учене и развитие на детето
Макар и наречени “качествени”, предложените нови показателите за оценяване на децата от I до III клас обхващат установените и до сега интервали за количествено оценяване и не предлагат съществеа разлика
Aгресията в училище – можем ли да работим с алтернативи на наказанието?
Професионалната общност за приобщаващо образование излезе с позиция за широка обществена дискусия, която да бъде първо на ниво принципи и ценности и след това на ниво мерки и процедури.
На децата от началното училище трябва да се даде шанс да се развиват и да мислят
Децата не трябва децата да се делят на знаещи и незнаещи, на можещи и неможещи.
Представители на Национална мрежа за децата, учители и синдикати с конкретни предложения за подобряване взаимодействието между учители и родители
Георги Богданов от Мрежа за децата апелира за олекотяване на учебния процес, намаляване на документацията, за да има време за работа с деца и родители, както и за разписване на ясни стъпки за директори и учители – какво се прави при насилие или криза в училище
8 от “общностните училища” на Национална мрежа за децата вече са част от първите иновативни училища в България
Предложените иновации са насочени освен към работа с общността и към въвеждане на иновативни елементи в организацията и съдържанието на обучението – използване на нови методи на преподаване или разработване по нов начин учебното съдържание, учебните програми и учебни планове
Промяната – това наистина сме ние
Национална мрежа за децата проведе ученическа конференция “Промяната – това сме ние!” в София
Училището като център в общността, представено в “Учителско дело”
Промяна в образователната система има и тя може да се случва само, когато хората работят заедно и си поставят общи цели, казва в интервюто Дани Колева – Програмен директор в Национална мрежа за децата.
МОН се отказва да финансира системите с карти за влизане в училище
Отлагането на планираните мерки е след недоволство, изразено от родители, които смятат, че системата предизвиква опасно струпване на деца на входа и не позволява бърза евакуация при евентуална аварийна ситуация,
Ученици, родители и учители от СУ „Нешо Бончев“ предложиха мерки срещу агресията
Единодушно беше мнението, че нездравата семейна среда е сред основните фактори, влияещи върху поведението на подрастващите.
Виртуалният ресурсен център СЛУЧИЛИЩЕ на НМД влезе в Топ 15 на класацията „Новатори в образованието“
Онлайн платформата се нареди на 13-та позиция заедно с изявени организации и личности като “Заедно в час”, Софтуерен университет, „Академия на Телерик“, Уча.се, Институт за прогресивно образование и системата Jump Math и други
Случаите на преместване на деца между различни училища показват липсата на ясни механизми за работа между институциите и страх към различието
Отричането, осъждането, заклеймяването и прехвърлянето на проблема от едно учебно заведение към друго реално не разрешава ситуацията – нито за детето, нито за родителите, нито за училищата, които не развиват устойчив механизъм за справяне с казуси на деца с трудно поведение
Важни въпроси и отговори за създаването на обединените училища
Създаването на обединени училища е начин да бъдат задържани в класните стаи повече младежи и девойки от малките населени места
Ще стимулира ли Министерство на образованието ранните раждания?
Създаването на т.нар. “обединени училища” ще доведе до нова вълна на закриване на селски училища. Опитът показва, че част от ромските деца, особено момичетата, отпадат и не пътуват до средищно училище, въпреки безплатния транспорт. Ранен брак и раждане е това, което им се случва след това.
Новини · Документи · Добри практики
Общественият съвет – прищявка на МОН или възможност да заемем важна роля в развитието на детската градина или училището на нашите деца?
Законът за училищното и предучилищното образование дава по-големи правомощия на Обществения съвет в сравнение с Училищното настоятелство и му гарантира възможността да предлага дейности и политики за подобряването на образователния процес и на училищния живот като цяло.