Целта на проекта Училището като център на общността е успешно да приложи модела на community school в 33 училища в България според стандартите, заложени от International Centre of Excellence on Community Schools.
Общностно-ориентираното училище, за разлика от традиционното, е отворен и многофункционален център, който създава, поддържа и свързва една автентична общност от ученици, учители, родители и други значими участници в публичния живот на дадено населено място.
Реализирането на подобен тип проект в български контекст е особено важно поради натрупалите се през години изключително сериозни социално-икономически проблеми, които са нарушили традиционните връзки между училището и общността и те не функционират достатъчно ефективно. Разривът на ниво семейство поради зачестилите случаи на разводи, изоставяния, починали родители, родители, работещи в друго населено място или в чужбина е достигнал критични размери и възпрепятства изграждането на подкрепяща среда за децата. Утежненото икономическо положение на самата общност, особено в малките населени места и отдалечените райони, недостатъчно добрата интеграция на малцинства и маргинализирани групи, липса на достатъчно разбиране и подкрепящо отношение към учениците със специални образователни потребности, ранното отпадане от училище и редица други проблеми налагат убеждението, че отделните родители и семейства, както и училището и институциите не могат да се справят сами и да изпълняват в пълнота своите функции, ако не разчитат на силна подкрепа помежду си.