Промяна в съдържанието на учебниците по биология за 10 клас ще бъде направена от следващата учебна година. Тя касае конкретно информацията за синдрома на Даун.
Близо 2 година фондация „Живот със Синдром на Даун“ се бори за тази промяна, защото сегашната информация е от преди 30 години. В момента учениците, които са бъдещи родители и лекари, се запознават с невярно съдържание, а това поставя в дискриминирана позиция хората със синдром на Даун, смятат членовете на Фондацията. Фигуриращата сега информация в учебниците борави с остарели термини и диагнози, както и прогнози за живот, които не отговарят на нито една модерна медицинска експертиза. По тази причина хората и особено децата със Синдром на Даун са скрити и отбягвани от връстниците си и околните, коментира за Радио Варна Силвена Христова, майка на дете с генетичната аномалия и председател на Фондация “Живот със Синдром на Даун”..
Всичко започва с писма към издателствата с препоръка и от МОН за промяна на съдържанието за синдрома на Даун в учебниците по Биология за 10 клас, разказва Силвена Христова. С част от издателствата е имало комуникация, но решение и резултати не. След това написват още едно писмо с молба към МОН и издателствата и вече търсят подкрепата на Националната мрежа за децата. Отново чакане без резултат. След това се обръщат към Омбудсмана Мая Манолова и едва тогава се провежда дълогоочакваната среща между фондация „Живот със Синдром на Даун”, представители на МОН и издателствата.Тази седмица на 21 януари.
Всички показват желание за промяна, след като изслушват аргументите на фондацията и обещават промяна да има и тя да е в полза на правилната, актуална информация.
В момента се работи по съдържанието на новите учебници, по които ще учат децата от учебната 2019/2020 година.
Източник: БНР
Снимка: Личен архив, фондация „Живот със Синдром на Даун“