Затварянето на училища след пандемията на коронавируса може да има дълготрайни последици за световната икономика, заявяват от Организацията за икономическо сътрудничество и развитие.
Световният БВП може да бъде с 1,5% по-нисък през останалата част от този век, тъй като загубата на достъп до обучение може да доведе до евентуална загуба на умения, което ще навреди на производителността на труда в глобален мащаб. Дистанционното обучение по време на кризата с коронавирус заплашва да остави голяма част от чуениците по света без устройства или подходящ достъп до интернет, без възможна алтернатива за обучение, предупреждават от UNICEF . Около 463 милиона ученици – или един на всеки трима в световен мащаб – не са имали достъп до онлайн образование по време на затварянeто на училищата, според на информация на ООН.
Без да се подобри предишното обучение, огромните икономически загуби както за хортата по време на пандемията на # COVID19, така и за нациите ще бъдат горчивата реалност в близкото и по-далечно бъдеще.
Всички последствия, свързани с пнадемията се отразяват по-силно сред бедните – физическата заплаха от вируса, икономическите последици от мерките за смекчаване и прекъсването на образователните възможности.
По целия свят, включително в някои от най-богатите страни в света, преподавателите се борят с това как най-добре да организират и реализират дистанционното обучение, жизнеспособно по време на пандемията. Но в по-бедните страни като Индонезия предизвикателството е особено трудно. Повече от една трета от индонезийските студенти имат ограничен или никакъв достъп до интернет, според Министерството на образованието, а експертите се опасяват, че много студенти ще изостанат много, особено в отдалечени райони, където онлайн обучението остава новост. ” Когато ученето е наистина отдалечено: учениците се катерят по дървета и пътуват мили за мобилен сигнал“, се казва в публикация на The New York Times.
Прекъсването на училище може да има столетно икономическо въздействие. Прекъсването на училищното образование, произтичащо от епидемията на Covid-19, ще доведе до загуба на умения, което може да доведе до спад от 1,5% в световната икономическа продукция до края на този век, изчислява Организацията за икономическо сътрудничество и развитие. Reuters съобщава, че за САЩ това ще представлява икономическа загуба от 15.3 трилиона долара, посочва ОИСР в своя доклад.
Дори когато училищата в много страни се отворят отново, пред образованието остават големи предизвикателства, според доклада на ОИСР. Със свиването на икономиките съществува риск бюджетите за образование да се свият, се казва в доклада. И университетите ще трябва да се преоткрият, за да останат привлекателни за студентите, дори когато вече могат да предлагат традиционното изживяване в университета.
Можете да прочетете пълния доклад „Образование накратко“ от ОИСР тук
Източник: ОСИР
Снимка: freeimages.com