Затварянето на училища с цел спиране разпространението на Covid-19 е опасна мярка за образованието на децата по света. Така към здравните се добавят и социални последствия от пандемията. За това алармират не за първи път от УНИЦЕФ.
320 милиона деца са били спрени от училище в началото на декември, заявиха от организацията. Над 1/3 от учениците са без възможност за достъп до дистанционно обучение. Проучвания показват също, че 1 от 5 деца с увреждания няма достъп до онлайн обучение.
Водени от тези факти от УНИЦЕФ призовават училищата в цял свят да бъдат отворени и властите да се погрижат те да бъдат безопасни за ученици и учители.
“Това, което научихме за училищното обучение по времето на Covid-19, е ясно: ползите от поддържането на отворени училища далеч надхвърлят цената за тяхното затваряне и дистанционното обучение трябва да се избягва на всяка цена.”
Такава е позицията на организацията, изразена в официално становище.
“Затварянето на училищата не помогна в борбата срещу Covid-19, а просто премахна система, която осигурява на децата подкрепа, храна и безопасност, отделно от обучението.”
“Данните показват, че училищата не са основните двигатели на тази пандемия. И все пак наблюдаваме тревожна тенденция, при която правителствата отново затварят училищата като първа възможност, а не като крайна мярка. Децата продължават да търпят опустошителното въздействие върху тяхното обучение, психическо и физическо благосъстояние и дори безопасност.”
Според УНИЦЕФ ние се движим в грешната посока, при това напредваме изключително бързо. Вместо да мислим как да направим училищата наистина безопасни, ние заравяме главите си в пясъка на дистанционното обучение и опитваме да го превърнем в нещо ефективно.
Организацията цитира скорошно проучване, използващо данни от 191 държави, публикувано от независимата фондация с нестопанска цел Insights for Education, което не показва връзка между училищния статус – присъствено или дистанционно функционират – и степента на зараза с Covid-19 в общността.
Източник: momichetata.com
Снимка: pixabay. com