Българските учители са уверени в себе си и общността си, но трима от четирима от тях не чувстват обществото да вярва в тях. Наблюдава се умерен оптимизъм по отношение на реформата.
По-голямата част от учителите декларират готовност за работа по новите учебни програми, които от 15 септември влизат в сила само за първи и за пети клас. Ако сред професионалното съсловие смисълът на новия закон за предучилищното и училищното образование постепенно се изяснява, то явно е необходимо още усилие, за да стигне той до по-широката общественост. Като цяло идеята за учителски събор се подкрепя – 85% от запитаните одобряват възстановяването на традицията за провеждането му.
Това сочат данни от експресен сондаж, който е проведен от “Галъп интернешънъл” сред учители. Анкетата е направена на 11 и 12 юни чрез стандартизирано телефонно интервю сред 715 учители от различни степени, специалности, учебни заведения и населени места в цялата страна, сред педагогически и административен персонал. Допитването е част от изследователска програма на Министерството на образованието и науката, която цели получаване на обратна връзка.
Близо 2/3 от запитаните пък се определят като достатъчно информирани за новия образователен закон. Сред най-младите декларираната запознатост е най-ниска, а сред директорския състав – очаквано най-висока. 46% вярват, че реформата в образованието ще помогне за повишаване на престижа на учителската професия, а 39% са на обратното мнение. По-обнадеждени от реформата изглеждат най-младите.
Според 81% от запитаните посланията на новия образователен закон явно не са достигнали в задоволителна степен до родители и ученици. В същото време мнозинство от 60% от запитаните учители свидетелстват, че са готови за работа по новите учебни програми. Огромно мнозинство от 95% подкрепя възможността учителите сами да вземат решения по методите на преподаване.
Източник: dnevnik.bg
Снимка: photl.com