В края на март 2015 г. Детският фонд на ООН в България стартира публична кампания „Моят глас е важен“. Това е информационна и социална инициатива, която цели промяна на обществените нагласи по отношение на правото на детско участие – т.е. даването на възможност на децата и младежите да изразяват свободно своето мнение по всички въпроси, които ги касаят пряко или косвено (в семейството, училището, градската среда, обществото и държавата като цяло).
На стратегически позиции в столицата и по част от междуградските магистрали са поставени билбордове, в които деца и младежи изтъкват пред възрастните, че техният глас е важен, защото имат различна гледна точка; защото позициите им са съвременни; защото макар и малки – понякога са прави; защото в крайна сметка децата са бъдещето.
Медиен партньор на кампанията на УНИЦЕФ е Българската национална телевизия. Обществената медия на страната подкрепя инициативата на Детския фонд на ООН и ще популяризира правото на детско участие – включително сред деца от маргинализирани групи, на различна възраст и с различни способности. Крайната цел е възрастните (родители, учители, лекари, социални работници, магистрати и т.н.) да отчитат внимателно позициите на децата в процеса по взимане на решения относно техния живот и благосъстояние. Както и да се промени общественото схващане, че непременно „възрастните знаят по-добре от децата“ или че децата не са носители на същите права, каквито имат и възрастните.
Публичният етап на кампанията е продължение на лансираното през месец март широкомащабно допитване до децата в България. До този момент хиляди млади хора са изразили своите мнения за сфери от живота си, които ги касаят пряко – като семейна среда, социална закрила, образование, здравеопазване, свободно време и т.н. До 10 април и останалите деца имат шанса да споделят позициите си на www.unicef.bg/glas. Целта е техните мнения да бъдат взети под внимание, когато властите в държавата актуализират по-късно тази година Националната стратегия за детето – 2008-2018 г.
Източник: unicef.bg