В световния ден за борба с насилието над деца, Фондация „П.У.Л.С.” проведе първата среща между четирите училища, които започват дейностите си по обучителната програма „Таралежи”.
Програмата, която ще се провежде за първи път в община Перник, се реализира с партньорството на Областна администрация – Перник и Регионалното управление по образованието с финансовата подкрепа на Фондация ОАК.
Областният управител Ирена Соколова приветства домакините на първото въвеждащо събитие, проведено в VI СУ „Св. Св. Кирил и Методий” гр. Перник.
Програмата „Таралежи” е доказала своите възможности за въздействие и своите резултати в европейски мащаб. Училищата, избрали да работят по разработената методика, са Х ОУ „Алеко Константинов”, VI СУ „Св. Св. Кирил и Методий”, VII ОУ „Георги Сава Раковски” и ОУ „Св. Константин Кирил Философ” /кв. Тева/.
Програма чрез интерактивно обучение ще повиши осведомеността на ученици от начален курс и разбирането им за това, как могат да се предпазят от различните форми на насилие и експлоатация, за да имат по-добро бъдеще. Акцент в работата е поставен върху онлайн безопасността и агресията сред децата и младите хора в училище.
Г-жа Екатерина Велева, председател на Фондация „П.У.Л.С.” се обърна към всички присъстващи директори, педагогически съветници и класни ръководители: „Благодаря за подкрепата в стартирането на тази амбициозна програма. Пилотирането на „Таралежи“ е едно смело начинание за съвременното ни общество, което ще ни позволи да говорим по достъпен и разбираем начин с родителите и децата за теми, които ги вълунват“.
Програмата „Таралежи“ допълва настоящите превантивни дейности, реализирани от Фондация „П.У.Л.С.”. Дейностите са разработени за децата на възраст 9-11 години. В програмата е застъпено участието на учители и родители, както и диалог с децата по въпроси, свързани с техните чувства, опасения, притеснения и безпокойства. Активностите ще бъдат провеждани всяка седмица, а по време на тях децата, заедно с обучители, ще работят по различни ситуации и казуси.
Основните цели, които си поставя обучителната програма, са децата да могат да идентифицират ситуации, в които могат да бъдат застрашени от насилие или злоупотреба; да разберат, че могат да кажат „не“, ако не се чувстват добре в дадена ситуация ситуация; да идентифицират доверен възрастен, на когото могат да разкажат неприятна за тях ситуация.