Национална мрежа за децата подкрепи със Становище дейността на Отрасловия съвет за тристранно сътрудничество към Министерство на образованието и науката, като предложи принципно разделение на изразходването на средствата за образование.
Национална мрежа за децата подкрепя принципното разделение на изразходване на средствата, като считаме, че директорите на училищата трябва да имат свободата да вземат автономни решения, съобразно нуждите на учениците във всяко конкретно училище.
Категорично подкрепяме осигуряването на условия за гарантиране на физическия минимум за приобщаваща среда за всички деца – достъпност, чисти тоалетни, топла вода, сапун, съблекални, физкултурни салони, съвременна библиотека с работни места за самоподготовка и зали за групова работа, създадени условия за базисна опитна работа по природни науки.
Считаме още, че повишаване квалификацията на педагогическия персонал трябва да бъде дейност с много висок приоритет, като се включат обучения и за учители по здравно, гражданско и междукултурно образование. Това се налага с цел педагозите да могат да разпознават и да противодействат на прояви у децата, които застрашават физическото и психическото им здраве и благополучие и да съдействат активно за изграждане на здравни, граждански и социо-емоционални компетентности и умения у децата и младежите.
По отношение на качеството на образованието, Национална мрежа за децата е убедена, че резултатите от националното външно оценяване трябва да се анализират и измерват както като цяло, така и за всяко отделно училище, като се проследява напредъкът на децата за съответната година или период.
Не на последно място, считаме, че средствата за качествено образование трябва да включват и дейности за развиване на нов модел за подготовка и подкрепа на директорите, така че те да могат да управляват цялостни процеси като адекватни съвременни лидери, да изграждат и поддържат партньорства и поемат отговорност за резултатите от образователния процес и подкрепата за децата.
Снимка: sxc.hu/lusi