Знаем ли какво усещат децата? Можем ли да разберем кога един проблем е сензорен или поведенчески? Как да наблюдаваме и анализираме поведението на детето? Как успешно да планираме сензорни сесии?
Отговорите на тези важни въпроси потърсиха участниците в поредното отворено обучение на Карин дом за 2014 г. по темата за сензорна интеграция, което се проведе в периода 2-4 юли.
Водещите на обучението Звезделина Атанасова и Андреас Андреу споделиха с участниците опита на Карин дом в тази област. През последните години терапията на сензорна интеграция се наложи като един от основните подходи при работа с деца със специални нужди в нашия център.
Целта на обученията по сензорна интеграция е да подобри у участниците разбирането на поведението на децата и техните нужди и да получат добра подготовка за посрещане и отговаряне на сензорните нужди на децата.
Задоволените сензорни нужди при децата със специални нужди значително подобряват тяхното състояние и водят до:
- Намалена нужда за стимулиране или самонараняване;
- Подобрена способност за концентрация на внимание;
- Вземане на участие и научаване;
- Увеличена независимост при функционалните дейности;
- Спонтанна изява на нови способности и умения;
- Подобрено социално взаимодействие;
- Намалено безпокойство и страх;
- Подобрена комуникативност;
- Подобрена способност за справяне с разсеяността и прекъсването;
- Подобрена способност за приспособяване към промените;
- Подобрена способност за изразяване на радост и смях.
От началото на календарната година Звезделина и Андреас са провели обучения по тези тема на около 150 души от цялата страна.
За същия период Обучителният център Карин дом е провел общо 24 обучения, 1 конференция, тетматични срещи и кръгли маси, в които са взели участие повече от 650 специалисти, родители и студенти от цялата страна, Балканите и Европа. Някои от темите, към които е изявен най-голям интерес са: “Аутизъм”; “Сензорна интеграция – Знаем ли какво усещат децата?”; “Комуникация с деца със специални нужди”; “Методът Монтесори и правото на избор на детето”; “Изграждане на подкрепяща среда за децата със специални нужди в детските градини и общообразователните училища”; “Ранна интервенция”.