В седмото издание на „Ти и Lidl за нашето утре“, най-голямата социално отговорна инициатива на смарт ритейлъра, финансиране получават 40 идеи на граждански организации, медии, журналисти и младежки групи. Общият награден фонд, с който ще бъдат подкрепени проектите, е 370 000 лева. Инициативите имат за цел да достигнат до близо 2 млн. души от 20 населени места в цяла България и да допринесат за по-качествен и пълноценен начин на живот.
Седмото издание на инициативата ще премине под мотото „Първите седем. Пътят на доброто“, защото за времето от своето създаване през 2017 г. досега тя е помогнала на много активни граждански организации да осъществят своите мечти за по-добро утре. Заедно с новите проекти, които ще се реализират през тази година, финансираните идеи за седемте издания на програмата са 195 с общ фонд от близо 1 650 000 лева. Очаква се положителното въздействие от тяхното изпълнение да достигне до близо три милиона българи.
От компанията съобщават, че интересът към програмата нараства, като тази година кандидатурите в петте категории #BeLocal, #BeFair, #BeGreen, #BeActive и #BeVocal са достигнали 265. В категорията #BeVocal, която се фокусира върху насърчаване на гражданската активност и социалната ангажираност чрез медии и комуникация, бяха одобрени седем проекта, които получиха финансова подкрепа в размер на 28 450 лв. и те са:
• „Журналистилницата“, реализиран от Жана Попова, преподавател във Факултета по
журналистика и масова комуникация в Софийския университет. Проектът е насочен към обучение
на ученици от квартални училища как да пишат и качват журналистически материали.
• „Здравното образование – защо ни липсва и защо е нужно“, реализиран от журналистката
Полина Тодорова и платформата Medical News, цели да изследва необходимостта от въвеждане
на система за здравно образование за деца и подрастващи.
• Във Варна ще бъде осъществен проектът „МОРЕ – морски очерци, разследвания и
екорепортажи“ от журналистката Свилена Велчева-Ганева.
• „Мигранти с таланти“ е проект на журналистката Бистра Иванова и има за цел да даде
гласност на мигранти и бежанци, работещи в различни сфери.
• „Майката-творец“ е инициатива на медията Her Startup, която ще представи 10 истории на
дами, които успешно съчетават творчески дейности с развитие на собствен бизнес.
• „Социално отговорни и граждански активни“, реализиран от медията zagabrovo.bg, е насочен
към повишаване на информираността по теми като опазване на околната среда и здравословния
начин на живот.
• Медията „Вижте.бг – новините на детски език“ ще реализира проекта „Вижте – за знаещи и
активни бъдещи граждани“. Проектът включва създаването на 10 статии и аудио новини,
предназначени за деца на възраст от 7 до 14 години.
За първи път в това издание на инициативата ще се включи и т.нар. „Детектив на доброто“, който ще
пътува из България, за да се среща с хората зад спечелилите проекти и да разкаже техните истории.
Ролята на „Детектив на доброто“ е поверена на Георги Ненов, създател на подкаста „Свръхчовекът“.
Може да проследите проектите, да споделите своята обратна връзка за изпълнението им и ако
инициативата ви вдъхновява, да се включите с проект в следващото издание.