На 11 юли от 8.30 сдружение „Аутизъм днес“, член на Autism Europe, сдружение „Тацитус“ и фондация „Стъпка за невидимите деца на България“ организират еднодневно лекционно обучение за учители, ресурсни учители, психолози, логопеди, ерготерапевти, специални педагози и родители в болница Токуда , 9 ет., по модел FLOORTIME™ на тема:
“Поведение ли е или стадии в развитието”
Лектор: Maude Le Roux, OTR/L, SIPT, RCTC, DIR® Certificate, Director and Trainer of Cellfield Reading Intervention, Clinical Director, accomplished occupational therapist with great affinity for learning and understanding the human brain.
Floortime – The Developmental, Individual Difference, Relationship-based (DIR®/Floortime™) Model е рамка, позволяваща на специалистите и родителите да следват програма, съобразена с особеностите на всяко дете от спектъра. Фокусът е не толкова върху отделни умения и дадено изолирано поведение, а върху изграждането на стабилна основа за емоционални, социални и интелектуални способности. Специалистът работи индивидуално с детето и следва принципи като: наблюдение, партнира в заниманията му, следва го навсякъде, като играта се осъществява на пода. Програмата се състои общо от 6 принципа/нива, като с всяко дете специалистът се стреми да достигне максимума.
Заниманията се базират на следните принципи:
1. Следване интереса на детето (регулация и интерес)
2. Използване на интереса на детето, за да може то да ни приеме и допусне (ангажираност и свързване)
3. Насърчаване на взаимната комуникация (преднамерена двупосочна комуникация)
4. Ангажиране в социално значими ситуации (социално разрешаване на проблеми)
5. Насърчаване на мотивация от страна на детето да изразява желанията си (създаване на символи и използване на думи и идеи)
6. Използване и свързване на различни идеи (емоционално мислене, логика и чувство за реалност)
Продължителност: 8 часа, с 3 кафе паузи
Цена: 60 лв.
Заявки за участие и въпроси може да правите на e-mail: [email protected]
Повече информация (DOC, 202 KB )
Снимка: freeimages.com