Skip links

Състоянието на училищните библиотеки не е добро

С свое интервю за информационна агенция БГНЕС Ели Попова, директор на Българската библиотечно-информационна асоциация споделя, че училищните библиотеки са в едно не добро състояние.

През 2005 година според националната статистика са съществували 1465 училищни библиотеки, a днес има 2770 училища с 525 библиотеки.  Според Ели Попова тези данни са тъжни за една съвременна държава, която трябва да създаде поколение, което е конкурентоспособно и знаещо.

“Положението категорично трябва да се коригира. Трябва да се намери начин за развитие на училищните библиотеки в съвременни медиатеки, каквито са в развитите държави, в Германия, Франция, в скандинавските страни. Имаме моделите, от които можем да почерпим и които можем да приложим и в нашата страна”, допълва Ели Попова.

Този проблем трябва да ангажира вниманието на цялото общество и на хората, които взимат решения за финансирането на библиотеките. Тябва да се осигури целево финансиране за училищните библиотеки, за да могат те да получат технологично обновяване, да получат достатъчно съвременни компютри.

Училищната библиотека е част от училищния процес. В нея учениците могат да получават допълнителни знания и информация в подкрепа на образователния процес, както и да осъществяват полезни социални контакти.

Българската библиотечно-информационна асоциация е направила 4 модела за развитие на училищните библиотеки, които са предоставени на вниманието на Столична община. От организацията се надяват в най-близко бъдеще да създадт модели за училищни библиотеки, които да бъдат пример за цялата страна.

“Модерната библиотека има едно много различно лице, в нея се работи не само с печатни източници. Електронните ресурси заемат все по-широко и по-широко място, важни са и електронните книги и базите данни, до които трябва да имат достъп гражданите, студентите и учениците”, допълва Ели Попова.

Източник: bgnes.com

Снимка: blog.daum.net

Разгледай
Слайд