Учениците от 5, 10 и 11 клас се върнаха в класните стаи за присъствено обучение, което ще продължи до 2 март. В същия ден към онлайн обучение отново преминават 7, 8 и 12 клас. Според експерти обаче, този ротационен принцип влияе на психичното здраве на децата.
Десетокласничката Мартина се връща за пръв път в училище след повече от 2 месеца и половина изолация. Радва се отново да е със съучениците си , макар и само за 2 седмици.”Като цяло това връщане на 2 седмици е много объркващо и учителите използват точно този период да ни затрупат с контролни, изпитвания, за да могат изкарат необходимия брой оценки, което е много натоварващо”, споделя тя.
А според психолозите продължителната изолация може да доведе до сериозни проблеми при децата.
“Изолираният индивид изпитва множество нарушения. Нарушения в съня, намален имунитет, както и затруднена експресия на емоцията. Това се отразява на качеството на живот“, коментира училищният психолог Татяна Кюранова.
За негативни последствия от смесеното обучение алармират и преподаватели. И все пак според психолозите връщането в час на ротационен принцип е по-малко зло.
“Това връщане им дава възможността да комуникират през тези 2 седмици, те се зареждат социално по този начин. После пък има малко етап на изолираност, в който се отдават на учението, това пък е една прекрасна възможност и родителите да се опознаят с децата си”, посочва Кюранова.
А социалните контакти са ключови за здравето и на малки и на големи, припомнят психолозите.
Източник: bgonair.bg
Снимка: pixabay.com