В рамките на Годишната среща на Национална мрежа за децата, която събра представители на над 200 организации от цялата страна, се проведоха срещи на Тематичните работни групи „Образование“ и „Правосъдие“.
На срещата на тематична работна група „Образование“ присъстваха повече от 50 представители на организации-членове на Мрежата, които се съгласиха Мрежата да работи по превенция на преждевременното отпадане от училище като застъпнически приоритет в областта. Организациите припознаха темата като важна за всяка от тях на база опита от практиката им, както и като ключова тема в политиките за деца в България. В рамките на последвалите дискусии участниците дадоха предложения за мерки и дейности в подкрепа на превенцията на ранното отпадане от училище.
Представени бяха и три добри практики от следните организации:
- Яна Алексиева от Асоциация “Родители”, която представи модел за обучения на учители с цел по-активно включване на родителите в училищния живот;
- Вера Кирилова от Национален алианс за работа с доброволци (НАРД), която говори за филантропски и доброволчески инициативи в училищата;
- Мария Донкова от фондация “Пайдея”, която сподели опита на фондацията по работата с общини и заинтересовани страни за превенция на преждевременното отпадане от училище.
По време на срещата на Тематична работна група „Правосъдие” от Фонд за превенция на престъпността – ИГА Пазарджик представиха структуриран инструмент за оценка на риска от домашно насилие по проект „Срещу невидимото насилие”, ФИЦЕ – България представиха работата си в СПИ и ВУИ по проект „Нови перспективи II”, Каритас – Русе разказаха за действията си по превенция и работа с деца в конфликт със закона на Център за обществена подкрепа „Том Сойер”, а Фондация „П.У.Л.С.” и Асоциация „Деметра” представиха опита на Великобритания по превенция на сексуалното насилие.
По време на Годишната среща на НМД се проведе и панел по темата „Училището като център в общността“. Участниците в него бяха запознати с външната оценка на проекта и възможните сценарии за продължаването му. Проведе се и панелна дискусия, където бе обсъдена ролята на училището като център в общността, ролите на организациите, работещи с училищата и различните варианти за включване на заинтересованите страни.