Лидл България ще дари 370 000 лева в рамките на седмото издание на най-голямата си социално отговорна инициатива – „Ти и Lidl за нашето утре“. Сумата е събрана в периода от 7 до 27 октомври 2024 г. с отделяне на 5 стотинки за всяка касова бележка от покупките на клиентите в смарт ритейлъра. Средствата ще бъдат насочени за подкрепа на социално значими проекти в цялата страна.
До 31 октомври граждански организации, читалища, училищни настоятелства, младежки сдружения, журналисти и регионални медии имаха възможност да кандидатстват с проектни идеи, с които да допринесат за по-качествен и пълноценен начин на живот на своята общност. Тази година получените кандидатури в петте тематични области са рекорден брой – 265. Най-много – 87, са подадените проекти в категория #BeLocal, насочена за развитие и опазване на българската култура, изкуство и историческо наследство. Голям е интересът и към тематичната области #BeActive за активен начин на живот и граждански активизъм, където постъпилите проекти са 62. В #BeGreen, категорията за опазване на околната среда, те са 52. В програмата са подадени и 43 кандидатури в категория #BeFair за социално равенство и приобщаване. Постъпили са и 21 медийни и журналистически проекта в областта #BeVocal. Общо седем в различни категории са подадените проекти на младежки групи.
Следващият етап от програмата е разглеждането на всеки от проектите, като те ще преминат комплексен процес на оценяване. Кандидатурите ще бъдат проверени по административни критерии, след което ще бъдат разгледани от жури с опит и експертиза в оценяване на подобни проекти. На третия етап кандидатурите ще преминат през оценка от служители на Лидл България. Одобрените граждански идеи ще бъдат обявени през януари 2025 г. и ще бъдат реализирани в рамките на годината.
За „Ти и Lidl за нашето утре“
„Ти и Lidl за нашето утре“ е най-голямата социално отговорна инициативата на Лидл България. Програмата се реализира в партньорство с Фондация „Работилница за граждански инициативи“, Български дарителски форум и Асоциацията на европейските журналисти – България.
В първите шест издания на инициативата от 2017 година Lidl финансира 155 вдъхновяващи граждански идеи с общ фонд от 1 280 000 лева. Те обхващат различни сфери като образование, околна среда, култура и историческо наследство и са достигнали до близо половин милион души в 66 града и села в цялата страна.
Повече информация за инициативата може да откриете на www.ti.lidl.bg.
.………………..
За Лидл България
Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа и дългогодишен партньор на инициативи на Национална мрежа за децата, особено в тези, свързани с детско и младежко участие, гражданска активност и професионална ориентация на младите хора.
Lidl e част от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 132 магазина в 58 града и над 4000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.