Лесно е да се каже: “Има проблем с програмите.” Това е вярно, трудно е да се каже какъв е той. Съвети към министерството на образованието анализират резултатите и трябва да кажат къде има проблеми и как да се решат, каза пред “Нова телевизия” министърът на образованието Николай Денков в коментар на оценките от Националното външно оценяване.
В сравнение с 2021 г. при тазгодишните средни стойности по математика и български език и литература се наблюдава лек спад, отчетоха от министерството. Денков обобщи, че при 74% много добри и отлични оценки значи, че тестът е бил добре балансиран, като в него има по-дълбоки нюанси и по-лесни части. Министърът смята, че експертите са си свършили работата.
Според Министерството на образованието влияние върху резултатите оказва и по-дългият период на онлайн обучение заради пандемията от COVID-19, като за този випуск става дума за три поредни години. “Това, което показаха анализите, е, че има разделение на системата. Мотивираните деца и тези, които родителите ги мотивират, се справят при дистанционното обучение. Други отпадат по-лесно от образователната система и с тях трябва да се работи по други начини”, каза Николай Денков.
В отговор на въпрос той уточни, че зарази различната учебна програма, различния формат на изпита и скалата на оценка резултатите от матурите след 12 клас не могат да се сравнят с тези от предишни години. На него добър 4.05 е средната оценка на задължителния държавен зрелостен изпит по български език и литература (БЕЛ), а по втория профилиран предмет тя е добър 4.48.
Източник: dnevnik.bg
Снимка: pixabay.com