Център “Амалипе” отваря програма “Равен шанс – достъп до средно образование”, администрирана от Тръст за социална алтернатива за учебната 2020-2021 година. Тази година обаче поради ограничен бюджет ще могат да кандидатстват САМО ученици, които са били одобрени и са участвали в нея през учебната 2019-2020г. Тъй като основна цел на Програмата е подкрепата да е дългосрочна решихме да продължим да подкрепям отговарящи на условията кандидати от предходния период и НЯМА да бъдат одобрявани нови ученици.
Миналогодишните участници също трябва да попълнят всички необходими документи и да отговарят на условията на Програмата. Условията виж по долу.
Ще бъдат одобрени 60 участници, които ще получат учебници. А до 18 ученици ще бъдат подпомогнати в транспортните си нужди, но в размер до 310лв годишен разход на ученик.
Целта на Програмата е да се окаже подкрепа в дългосрочен план (от 8 до 12 клас). Поради това е желателно учениците, които са били подкрепени през предходната учебна година да продължат участието си при условие, че кандидатстват за подкрепа и отговарят на условията, включително имат успех не по-нисък от Добър: 3.50 и не повече от 10 неизвинени отсъствия.
Критериите за подбор на учениците са:
- Младежи, посещаващи училище в гимназиална степен на образование (VIII – XII клас);
- Силна мотивация да завършат средно образование;
- Да са от социално слабо/ неравностойно семейство – т.е. от семейство, в което максималният доход на член от семейството възлиза на до 420 лева месечно;
- Ученикът да има необходимост от пътуване с извънградски/ междуселищен транспорт до училище и обратно всеки ден, но това не е задължително условие.
- Да спазва етично поведение: от учениците се очаква да имат отговорно и почтително отношение към участието си в Програмата, към подкрепящата ги организация, и другите участници в Програмата.
*Учениците, които ще имат нужда от покриване на разходи за пътуване трябва да предоставят документ от училище или община, с който да докажат, че общината няма да покрива такъв тип разходи за тях за учебната 2020-2021 г.
Учениците трябва да предоставят следните документи:
- Формуляр – изтегли тук
- Копие от ученически бележник (първа страница с имената и данните на ученика и страницата с годишните оценки и отсъствия за предходната учебна година); или справка от училището
- Документ от училище, удостоверяващ, че ученикът е записан в училището за учебната 2020-2021 година (при смяна на училището);
- Мотивационно писмо/есе на ученика за участието му/й в Програмата на тема “Защо иска да участва в Програмата”;
- Документи, удостоверяващи семейно положение и доходи:
- Документ/служебна бележка от работното място на всеки от родителите за доходите му/й за последните 3 месеца;
- Служебна бележка от Бюрото по труда или Отделите за социално подпомагане в случаите, когато са регистрирани като безработни/социално слаби;
- Декларации подписани от родителите в случаите, когато нямат доходи, но не са регистрирани в съответното Бюро по труда или Отдел за социално подпомагане (свободен текст, с който се декларира, че даденото лице е безработно и няма доходи както и че не е регистрирано в Бюрото по труда или Отдел за социално подпомагане);
- Анкета-препоръка за ученика (по образец) от негов учител.
- Декларация за лични данни. Ако ученикът има 18 г. – Изтегли Декларация за 18+ Ако ученикът няма 18 години се попълва от родителя/настонийка му. Декларация за родители – Изтегли тук.
- Документ удостоверяващ, че общината няма да поеме разходи за транспорт.*
*Изисква се само за учениците, които ще имат нужда от поемане на транспортни разходи, като този документ може да бъде издаден от община или училището, в което се обучава ученикът.
!Важно! При липса на някой от документите ученикът няма да бъде допуснат до етап разглеждане на документи и понататъшен подбор.
Срок за подаване на документи: 18 август 2020г.
Изпратете пакета документи на:
Велико Търново 5000, пк113
или на имейл: [email protected]