Във връзка с изнесена в медиите информация за броя деца, потърсили психологична подкрепа на безплатната телефонна линия 116 111 – темата е комплексна и не бива да бъде разглеждана само откъм брой обаждания, но и като качество и адекватност на предложената подкрепа към потърсилите помощ деца!
От Национална мрежа за децата припомняме становището ни за Националната телефонна линия.
В НМД сме получавали директни сигнали за случаи, в които на децата се дават неадекватни инструкции. Случва се също сигнали да бъдат пренасочвани към Центъра за безопасен интернет – същият, за който държавата отказва да намери конкретни решения за финансиране и който е друга наша голяма битка!
- Националната телефонна линия никога не е била кол център и докато се третира като такава тя ще продължава да губи своя замисъл и адекватност на предоставената помощ.
- Бавно и методично линията се погубва от държавата и политиците.
- Последното (но поредното необосновано) решение доведе до прехвърлянето на Линията от Държавната агенция за закрила на детето към Агенцията за социално подпомагане. Така на практика хората, които вдигат телефона, са държавни чиновници с различна от нужната експертиза и без квалификацията да оказват психологична подкрепа на обадилите се деца.
- Необходим е детайлен анализ на работата на телефонната линия с опита и мнението на всички заинтересовани лица, а на база на резултатие да бъде създадена стратегия за развитие на Линията, чиито основни цели да бъдат качествена помощ, закрила и безопасност на децата и повишаване на доверието в Линията.