Проектът Right(s) Court for Children “Права и съдилища за децата” стартира със среща в Будапеща. Участие в събитието взе Денница Маринчева, асистент “Детско и младежко участие” към Секретариата на Национална мрежа за децата, в качеството си на координатор на проекта за България.
Двудневният дискусионен панел беше в Будапеща, където е и седалището на водещия партньор – Terre des Hommes за Централна и Източна Европа.
Срещата, провела се в периода 11-13 октомври 2015 г., запозна с проекта координаторите на държавите, включени в него – България, Унгария, Хърватска, Румъния и Великобритания. Всеки от участниците направи презентация, с която описа законодателството в своята държава, в случаите, в които то се отнася до деца в контакт със закона.
Участниците от Великобритания от центъра “Victim Support” (“Подкрепа за жертвите”) дадоха примери за добри практики от Обединеното кралство и показаха изготвената по техен проект “виртуална съдебна зала” – интерактивен метод за запознаване на деца и млади хора със случващото се в съдебните зали във Великобритания.
В двудневния панел се дискутираха административните и финасовите детайли на проекта, финализира се работният план. Разискваха се и се коментираха различните Политики за закрила и важността за спазването им при работа с деца и млади хора.
По време на дискусиите се поставиха по-конкретни рамки за изпълнението на дейностите и се стигна до пълното концептуализиране на желания краен резултат на проекта – международна видеоигра, която чрез интерактивни методи ще разказва за процедурите преди и по време на съдебните заседания, в които са намесени деца. Играта ще бъде изнесена след процес на внимателно проучване и работа с два класа ученици от всяка държава. Акцент се поставя върху Детското участие и пълноценното включване на учениците в процеса по консултиране и изготвяне на видеоиграта с образователна цел.
Проектът приключва през 2017 г., когато ще можем да представим на децата (а защо не и на възрастните) този новаторски метод за научаване и изпробване на знанията относно правата ни във виртуалното пространство.