На 12 август 2013 г. Национална мрежа за децата изпрати становище до Министерството на труда и социалната политика по повод проект на постановление на Министерски съвет за изменение и допълнение на Правилника за прилагане на Закона за семейни помощи за деца.
Проектът предвижда получаването на месечни помощи за дете до завършване на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст да бъде обвързано с редовно посещаване на подготвителните групи в детските градини или подготвителните групи в училищата за задължителна предучилищна подготовка на децата, освен ако това е невъзможно поради здравословното състояние на детето.
Опитът на организациите – членове на Национална мрежа за децата в подкрепа на семействата в грижата им за децата показва, че са необходими цялостни законодателни реформи, а не промени на парче. Паричното подпомагане в момента не е част от цялостен подход на подкрепа на детето и семейството и това води до ниска ефективност. Ето защо, Национална мрежа за децата защитава позицията, че е необходима цялостна реформа в системата на социалното подпомагане, в чиято основа да стои принципът на обвързване на социалните плащания със социална работа.
Отпускането на помощи е необходимо да се прави след индивидуална оценка на конкретната ситуация на семейството. Тя трябва да включва както разглеждане на доходите на родителите, посещението на задължителна предучилищна подготовка и др., така и всички останали фактори, обуславящи възможността на семейството да полага грижи за децата си.
В отговора си МТСП каза, че усилията им са насочени към прилагането на интегриран подход за насърчаване на благосъстоянието на децата. Той е свързан не само с предоставянето на финансова подкрепа, но и с осигуряването на ефективна закрила в семейна среда, включително и чрез развитието на висококачествени социални услуги в общността. Промените, свързани с детските надбавки имат за цел развитието на комплексни политики, важна част от които е и увеличаването на обхвата на децата в задължителните образователни степени и намаляване на ранното отпадане от училище.