Повече от месец преди началото на гласуването в Националната награда за най-добра детска книга „Бисерче вълшебно” 2016, организаторите от фондация “Детски книги” поставят началото и на посланическа кампания „Активните бисерчета”. Тя цели да провокира младите хора от 6 до 18 години да станат активни посланици и участници в популяризирането на единствената българска книжна награда, чието жури са самите деца.
В рамките на „Активните бисерчета” децата ще могат да покажат, че са лидери на мнение сред връстниците си, като ги призоват да четат и да гласуват за любима книга. Те ще могат да разгърнат своите творчески идеи и да съдействат за популяризирането на новите книги и четенето за удоволствие. Посланическата кампания стартира този месец и ще продължи през целия период на активно гласуване – до 17 април 2016 г.
„С кампанията „Активните бисерчета” искаме да открием най-активните и четящи деца, като ги предизвикваме да разкажат за „Бисерче вълшебно” на съучениците и приятелите си и да ги убедят да гласуват за любимата си книга”, разказва Лора Филипова, изпълнителен директор на фондация „Детски книги”.
За да се включат в кампанията, желаещите трябва да се запишат онлайн, като попълнят специален формуляр. Участието може да е както индивидуално, така и в екип. “Активните бисерчета” трябва да изберат и подкрепящ възрастен (учител, библиотекар, родител), който да следи за условията и сроковете на кампанията и при нужда да оказва подкрепа.
В края на кампанията, на томболен принцип ще бъдат изтеглени 5 екипа от “активни бисерчета”, които ще спечелят награди – гостуване на български детски автор в тяхното училище или библиотека. Онзи екип, който успее да увлече най-много млади хора да гласуват за любима книга, ще получи комплект с книги на стойност 200 лв.
„Убедени сме, че отглеждането на грамотно и активно поколение включва не само развиване на добри умения за четене. Необходимо е да бъде дадена възможност на младите хора да покажат, че са изобретателни, находчиви и истински лидери на мнение. Смятаме, че активните бисерчета ще изненадат възрастните със своите идеи и очакваме с нетърпение разгръщането на кампанията по места” – споделя Валентина Стоева, председател на фондация „Детски книги”.
Като примерни насоки за участниците в „Активните бисерчета” от фондация “Детски книги” споделят, че младежите могат да се включат със създаване на читателски клубове; разработка на печатни материали – плакати, книгоразделители; изработка на рекламни клипове, на ученически вестник и други.
Допълнителна информация може да откриете в раздел “Активните бисерчета” в сайта на наградата www.biserche.com, както и в сайта “Детски книги”. Кампанията има и специален хаштаг #бисерчета2016 за споделяне на всичко интересно в социалните мрежи.
За повече информация:
Валентина Стоева, тел: 0888 801 231, е-поща: [email protected]
Павлина Радославова, тел: 0885 356 075, е-поща [email protected]
Снимка: flickr.com