Национална мрежа за децата представи пред бизнеса своите каузи и работа. Съвместното събитие с Българския форум на бизнес лидерите беше на 17 февруари в Международен център на УниКредит Булбанк в София.
Срещата откри Антон Панайотов, заместник-председател на БФБЛ и изпълнителен директор на Alaric Securities. Той заяви, че главната задача на форума е да осъществи връзка между бизнес общността и Мрежата, защото вярва в смисъла на каузата, която тя защитава. „Серията специални събития Meet BBLF Success е създадена, за да насърчи организациите членове да споделят своите успехи, предприемчивост, иновации и социална ангажираност. Щастливи сме, че днес среща си дават отговорните компании и гражданска организация с утвърдено име и изключителен опит като Национална мрежа за децата, за да дискутират теми, които засягат добруването на всички деца в България. Уверени сме, че междусекторното сътрудничество носи предимства и за двете страни и за цялото общество“, каза г-н Панайотов.
Изпълнителният директор на Националната мрежа за децата, Георги Богданов, представи целите, инциативите и настоящите партньори на организацията. Той сподели, че Мрежата се стреми да промени начина, по който обществото гледа на децата: „Всеки ден се борим за децата на България, работим за системни промени и за промяна на нагласите, а нашите организации членове подпомагат 200 000 деца и 100 000 семейства годишно. Децата са не само нашето бъдеще, но и част от живота ни“, каза той.
На срещата присъстваха и представители на фирми – партньори на Мрежата, носители на Сертификат „Компания, приятел на детето“. Госпожа Аделина Пеева от УниКредит Булбанк сподели, че се чувстват изключително горди да са партньори на НМД: “Сертификатът е прекрасен инструмент, който дава възможност за развитие на социалната отговорност на фирмите. Одитът е много сериозен и полезен за компаниите.“
„Изключителна чест е да притежаваме вашия Сертификат. Досега дейностите ни за децата бяха фрагментарни, но сега темата ни е по-ясна и програмите, насочени към децата, стават наша стратегическа цел“, сподели Кремена Георгиева, ПР на международната верига Кауфланд.
“Сертификатът валидира процеси и поети публични ангажименти“, каза Теодора Бакърджиева, изпълнителен директор на Български дарителски форум. По думите й неговото голямо предимство е, че не е част от нормативната задължителна уредба, а е възможност за вътрешно преструктуриране и фокусиране на компаниите и уеднаквяване на тяхното разбиране с това на професионалните организации. „За всеки потребител е важно да може бързо и сигурно да се ориентира в избора на партньори и продукти и Сертификатът помага да направим този избор.“
Събитието завърши с разговори в неформална обстановка и с оптимизма, че подобни партньорства между бизнеса и гражданския сектор носят добавена стойност за двете страни и за цялото общество.