В документа се посочват задължителните и препоръчителните мерки за намаляване на рисковете от инфекция.
Описани са задължителните протоколи за поведение при съмнение или случай на COVID-19 в училището.
Дадени са насоки са информиране на родителите и общността, за приоритизиране на дейностите спрямо значението им за успешното завършване на учебната година, за подкрепа за учениците в продължително обучение от разстояние в електронна среда.
Посочени са сценариите в зависимост от различните нива на заболяемост на национално, областно и училищно ниво, правилата за преминаване към обучение от разстояние в електронна среда (ОРЕС) за отделен
ученик, задължителните мерки за преминаване от присъствено обучение към обучение от разстояние в електронна среда.
Документът съдържа и списък на заболявания при ученици, при които се препоръчва преминаване в обучение от разстояние в електронна среда поради установен повисок риск от СOVID-19 .
Ето основни откъси от тях:
- При осигурени безплатни тестове за учениците и при съгласие на родителите на поне 90% от тях директорът на училището организира тестване на децата поне веднъж в седмицата.
- Изключение от изискването за носене на защитна маска за лице се допуска в следните случаи:
– В училищния двор при спазване на физическа дистанция от 1,5 м;
– За учениците от предучилищните групи и начален етап при регистрирана 14–дневна заболяемост в населеното място/областта до 100 на 100 000 население (зелен сценарий);
– За деца със специални образователни потребности, при които има установена невъзможност за придържане към носенето на защитна маска и становище от личен или от лекуващ лекар, удостоверяващо това;
– В часовете по физическо възпитание и спорт, когато се провеждат на открито. - Определяне на отделна класна стая за всяка паралелка, при което учителите се местят, а учениците – не;
- Ограничено използване на кабинети, лаборатории, работилници, физкултурен салон – само при липса на други възможности за осъществяване на обучението по съответния учебен предмет;
- Отделяне на паралелките от начален етап на отделен етаж/в отделно крило на сградата;
- Провеждане на максимален брой часове на открито, когато метеорологичната обстановка позволява това.
- Недопускане на външни лица в дворовете в рамките на учебния ден;
- Допускане на придружители на деца със специални образователни потребности (СОП) в училището при спазване на изискванията за носене на защитни маски за лице, физическа дистанция и дезинфекция;
- Определяне на зони за отделните паралелки в училищния двор;
Прочетете пълния документ ТУК
Снимка: unsplash.com