Childhub е професионална общност и интерактивна платформа в областта на закрилата на детето. Стремим се към безопасна, насърчаваща и включваща среда за всички деца в Югоизточна Европа. В нашата онлайн платформа има повече от 10.000 регистрирани членове, а през 2019г. повече от 219.000 посетители. Благодарение на активното участие на професионалисти, които споделят знания и опит в областта на работата с деца, нашата общност се разраства все повече с всеки изминал ден.
Имаш забележителна идея с потенциал да подобри закрилата, образованието или благосъстоянието на децата? Тази идея може да бъде лесно и контекстуално адаптирана към други страни от Югоизточна Европа? Търсиш ли начини, с които да набереш средства, за да финансираш тази идея?
Значи имаме съвпадение!
Уповавайки се на нашия опит в мобилизиране на онлайн общностите, бихме искали да подкрепим организации от Югоизточна Европа в използването на краудфъндинг за иновативни проекти в областта на образованието и закрила на детето. Краудфъндингът е съвместна практика, промотираща идея или проект, и стремяща се към набиране на финансови средства от страна на голяма група хора най-често чрез Интернет. Повече за краудфъндинг тук (https://www.youtube.com/watch?v=y6dKoWIJif4).
Стартираме процедура по кандидатстване за нашата краудфъндинг програма. Заинтригуваните организации са поканени да изпратят своите идеи до 31-ти май (вж. детайли по-долу). Най-добрите 3 предварително избрани идеи ще преминат през общностно гласуване в Childhub и една избрана идея ще се възползва от нашата подкрепа.
Краудфъндинг кампанията ще се проведе на вече съществуваща краудфъндинг платформа. Ще бъдем с вас във всеки етап от кампанията – от създаването до популяризирането на гласуваната идея по всички наши комуникационни канали и чрез ангажираността на нашата общност!
Childhub ще предостави следната подкрепа:
Ще планира и подготви краудфъндинг кампанията заедно с вас.
Ще създадем целеви страници (англ. landing page) в платформата на Childhub, видео и други промоционални материали;
Ще изведе кампанията на регионално ниво/публика. Ще преведем материалите на местните езици;
Ще ви помогне да се откроите от тълпата чрез включването на нашите медийни канали и популяризирането на кампанията;
Ще стимулира кампанията чрез мобилизиране на членове от нашата общност като посланици;
С информационни технологии и материална подкрепа;
С консултации относно изпълнението на проекта.
Всяка организация (неправителствена организация за предпочитане), която отговаря на следните критерии:
Официално регистрирана или със силно присъствие и теренна активност в поне една от следните държави: Албания, България, Босна и Херцеговина, Хърватия, Косово, Молдова, Северна Македония, Румъния, Сърбия.
Има мисията да защитава децата и да подобрява техния начин на живот чрез различни подходи (вкл. чрез подкрепа на служители, работещи с деца) или проектната идея е силно фокусирана върху работа с деца.
Има поне 2 години активност и има възможност да изложи вече постигнати и обещаващи резултати.
Най-общо, проектът трябва да се стреми към подобряване закрилата, образованието и благосъстоянието на децата. Примерни проектни идеи: игри за деца, подходящи за деца книжки, видеа, курсове за деца или служители, методологии за дейност, но не непременно материални.
Проектните резултати трябва да бъдат лесно приложими/адаптирани към други контексти. Следователно, бенефициентът на краудфъндинг програмата се съгласява да направи продукцията свободно достъпна (англ. Creative Commons).
ChildHub няма да таксува нищо за подкрепата си. Въпреки това е важно да се отбележи, че всички краудфъндинг платформи начисляват такси за услугите си. Те обикновено съставляват 5% от събраните дарения. До още 5% могат да бъдат удържани поради финансови транзакции (обменни и трансферни курсове).
Ще работим заедно със спечелилата организация в намирането на най-евтиното и най-ефективно решение/платформа.
За да кандидатствате, просто попълнете формуляра (https://www.surveymonkey.com/r/YZB3X5X) до 31-ти май на английски език.
През 2020 г. сме в състояние да подкрепим само една идея с краудфъндинг кампанията.
Процес на подбор:
Всички кандидатури ще преминат през пред-квалификационен кръг, където ще проверим предисторията на организацията, ще анализираме осъществимостта и потенциалното въздействие на идеята.
Преминалите този кръг организации ще бъдат поканени на индивидуални дискусии, които ще ни помогнат да разберем по-добре идеите и да изясним всички въпроси.
В резултат на дискусиите ще бъдат избрани 5 до 10 кандидати за „реч на асансьора“ (“elevator speech”) пред група от опитни служители в областта на закрила на детето / ръководители на НПО.
Селектираните три идеи ще преминат през гласуване в общността на ChildHub.
Печелившата идея ще бъде избрана въз основа на отговора на общността. Този последен кръг ще ни позволи да оценим интереса на обществото към идеята и да идентифицираме потенциални поддръжници.
Подадените идеи ще се обработват конфиденциално по време на процеса на приоритизиране.
Независимо от това, както беше подчертано по-горе, идеите трябва да се споделят с по-широка аудитория по време на някои етапи от процеса на подбор.
По отношение на авторските права очакваме продуктът да бъде свободно достъпен (Creative Commons „продукт“).
Приблизителна времева линия: Целим да проведем кампанията през лятото и да реализираме идеята до края на 2020 г.
Ако имате въпроси, свържете се с нас на: [email protected]
Срок: 31 май, 2020