На 23 март се проведе кръгла маса „Добри практики за работа с мултикултурна училищна общност“ – заключително събитие по проект „Споделено училище“ на Асоциация Родители и 101 СОУ „Бачо Киро“.
Проектът създаде ефективен механизъм за формиране на толерантност и уважение към хората с различен религиозен, етнически и народностен произход в училище. Резултатите от проекта открояват не само работещите техники за диалог с деца и родителите на деца, които идват от други държави, но и техниките за успешна комуникация с родителите като цяло.
Домакин на събитието беше 101 СОУ, където под един покрив се събират различни култури, националности и етноси. Различията обогатяват всяка общност и целта на кръглата маса беше да изведе добри практики и принципи на работа, които да са от полза и на екипите на други български училища.
Водещи на кръглата маса бяха г-жа Илияна Митрова – директор на 101 СОУ и г-жа Мариета Радулова – ръководител на проект „Споделено училище“ от Асоциация Родители. Участие в обсъждането взеха представители на РИО София- град, на СУ „ Св. Климент Охридски“, учители и директори от други училища. Също така имаше и представители на неправителствени организации: Стефан Лазаров от Национална мрежа за децата; Елена Велинова от Фондация ДОИТ; Марко Хайдиняк от Фондация ПИК. Присъстваха и родители на ученици от 101 СОУ.
Г-жа Величкова и г-жа Гергова представиха опита на 101 СОУ в интегриране и работата с ученици и родители от различни култури, националности и етноси, както и дейностите по проект „Споделено училище“. Ръководителят на проекта представи Доклад за резултатите по проекта с акцент на разработената методика за „Час по толерантност“ и сподели как са протекли часовете с децата по тази тема.
Събитието продължи със споделяне на обратна връзка за общностните събития от представители на родителската общност и на други учители.
Във втората част на кръглата маса представителите на неправителствения сектор разказаха за подобни проекти, по които работят с българските училища на национално ниво и споделиха добри практики за работа с мултиетническа общност и с родители. Директорите на училища изразиха удовлетвореност от представените методи и идеи и желание за бъдещо сътрудничество.