Коалиция за медийна грамотност търси създателите на новите умения в училище. В конкурса могат да участват всички учители в България, които разбират и приемат важността на медийната грамотност за техните ученици.
Конкурсът е част от кампанията „Дни на медийната грамотност 2022”, която се осъществява с подкрепата на Програма за малки грантове към Посолството на САЩ и в партньорство с Министерството на образованието, Министерството на културата, Фондация „Лъчезар Цоцорков”, УНИЦЕФ-България, Фондация „Америка за България” и Програма „Европа” на Столична община.
Участниците трябва да разработят и приложат урок по медийна грамотност през предмета, който преподават, като използват наръчника с принципи и примери за уроци на Коалиция за медийна грамотност. Той включва 9 примерни урока, които могат да бъдат прилагани както през дистанционно, така и при присъствено обучение.
Принципите, върху които стъпват уроците, са подходящи за всеки един учебен предмет. Те са насочени към развитието на критичното мислене, търсене и анализ на информация, екипна работа, решаване на проблеми, създаване на позитивно и качествено дигитално съдържание и етично и безопасно общуване в онлайн среда.
Крайният срок за участие в конкурса е 30 април 2022 г. Учителите, които искат да се подготвят добре за конкурса, могат да участват в безплатните онлайн обучения „Медийна грамотност през моя предмет”. Това е практическа обучителна програма, която подготвя учителите да развиват медийната грамотност на своите ученици, независимо от предмета или от средата – онлайн или на живо.
Последното обучение по програма „Медийна грамотност през моя предмет” ще се проведе на 12 и 14 април със записване на следния линк: https://forms.gle/AZhFu6zqAuhvuNMH8
Коалиция за медийна грамотност обединява организации в областта на образованието, журналистиката и гражданското участие, академични представители и експерти по медийна грамотност. Коалицията работи за цялостно интегриране на медийната грамотност в образователния процес и повишаване на медийната грамотност в обществото.
Целта е развитието на критичното мислене и творческите заложби, на първо място, на децата и младежите в дигитално-медийния свят, но и на всички останали възрастови групи в България.