От 1 септември започна Национална кампания за профилактика на детското зрение в оптики и здравни центрове в цялата страна. Тя продължава до 31 октомври и обхваща деца от 6 до 18 години.
Кампания е по инициатива на българска марка очила и е с подкрепата на Министерство на образованието и науката, Министерство на младежта и спорта, Български съюз на оптометристите. Провежда се за четвърта поредна година, като този път е част и от инициативите в “Европейска седмица на спорта” – 10 до 17 септември.
Общо над 150 оптики и здравни центрове в България са се включили в идеята. Прегледите ще се извършват след предварително записан час в изброените обекти.
Безплатният скрининг в рамките на кампанията ще се извършва с авторефрактометър, който позволява изследване на пречупвателна сила на окото. Той е подходящ за деца в училищна възраст и дава добра представа за състоянието.
Децата, при които този тест покаже отклонения от нормата е много вероятно да имат нужда от корекция на зрението и ще им бъде препоръчан преглед при офталмолог.
Източник: Дневник
Снимката е постерът на Националната кампания за профилактика на детското зрение