Фондация „За Нашите Деца“ стимулира общуването на децата с трудности в развитието с нова интелигентна система.
Децата с двигателни, комуникативни и когнитивни нарушения са деца като всички останали. Те имат право да живеят, учат, играят и да се забавляват заедно с другите деца. За да се развиват пълноценно e необходимо да бъдат включени във всички сфери на живота. Но често реалният им живот е различен…Хората с речеви и/или двигателни трудности остават в мълчание, тъй като нямат инструментите, необходими за общуване и участие в света около тях. Те имат нужда от средства за допълваща и алтернативна комуникация, за да водят нормален живот.
От фондация „За Нашите Деца“ вярват, че всеки човек има потенциал да общува, независимо от предизвикателствата и затова разширяват подкрепата си към децата с трудности в развитието или с увреждания – детска церебрална парализа, аутизъм, интелектуални затруднения, мускулни дистрофии, Синдром на Рет, нарушения на слуха и др.
С подкрепата на партньори от “Хенкел България“ Фондацията купи устройство за допълваща и алтернативна комуникация, което, съчетано с достъп до таблет или компютър, дава огромни възможности за комуникация. С устройството за проследяване на погледа Tobii PCEye Mini и основния софтуер към него Look to Learn, с които вече разполагат, ще може да се промени качеството на живот на децата, които поради двигателни затруднения не могат да извършват фини движения с ръцете си, а голяма част от тях не могат и да говорят.
Новата система дава възможност чрез проследяване на погледа на детето в реално време то индиректно да управлява компютърна мишка, а с помощта на специализиран софтуер – да общува чрез синтезирана реч. По този начин децата научават нови думи, чрез игровите възможности се засилва речевата динамика, обогатяват се знанията им, могат да изразяват мисли, чувства и желания, да общуват пълноценно, да използват Интернет, да постигнат независимост.
Тези устройства помагат на децата със значителни комуникационни предизвикателства да общуват по-ефективно – детето може да се обади на любимата си баба, която живее в друг град, да посочи каква храна иска, да отговори на въпрос на учителя, да използва израз на лицето, за да покаже, че му е скучно, да играе на образователни игри и да учи.
Източник: detebg.org