8 630 обаждания са постъпили на Националната телефонна линия за деца през януари. В сравнение с януари 2011 г. позвъняванията са се увеличили двойно.
Проведените консултации през първия месец на тази година са 1381.
Основните проблеми, за които децата звънят на националния телефон, продължават да бъдат свързани с любовни и романтични връзки – около 1146 консултации. Разговорите по тези теми са почти изцяло с тийнейджъри.
Голяма част от разговорите с родители, които звънят на телефон 116 111, са относно раздяла с другия родител. През януари са проведени 34 консултации, свързани с развод и родителски права.
Няколко са проведените консултациите с деца, чиито родители са на работа в чужбина. Макар че в някои случаи липсата на родител да не е заявявана като водещ проблем, ситуацията оказва силно влияние върху живота на децата.
83 % от проведените разговори през януари са с деца, 6 % – с родители, а 10 % – с други възрастни хора, обаждащи се във връзка с проблемите на дете.
В 98 от случаите е осъществено насочване към отделите за закрила на детето, в 34 – към полиция и спешна помощ, а в 15 – към училищен психолог.
Източник: http://sacp.government.bg