И тази година кампанията ще покаже добрите примери на Дигитални звезди – учителите, които през работата си в клас развиват важните умения в техните ученици. Иновативни решения с настолни игри и брошури за толерантност, създадени от самите ученици, са част от уроците, разработени от Дигиталните звезди на коалицията.Учителите ще получат възможност да се запознаят и с други методи на развитие на медийната грамотност като игрово-базираната програма „Космически патрули“ и световно признатия курс на MediaWise за навигиране в дигиталната информация.Обучения за възрастни в регионалните градове ще допълнят програмата на кампанията. Те се водят от признати журналисти от национални и регионални медии.
Международни уебинари ще представят опит в областта от Китай, Австралия и Украйна.
Защо е важна кампанията?Българските граждани остават на една от последните позиции в Европейския съюз по медийна грамотност според Индекса за медийна грамотност 2022 (Институт Отворено общество-София). В същото време според Евробарометър българите са по-силно изложени на дезинформация в сравнение със средното ниво за ЕС (55% са често изложени, срещу 28% за ЕС гражданите). Развитието на медийната грамотност е стратегическа цел на Европейския съюз и като държава членка България е поела ангажимент за полагане на усилия в тази насока.
Вие също можете да станете част от Дните на медийната грамотност чрез пакетите за училища, чрез свое собствено събитие или като информационен партньор.