Държавната агенция за закрила на детето започва изпълнението на проект “Ефективни политики за всички деца”. Повишаване качеството на живот на децата в България чрез подобряване на координацията и политиките за тях е една от основните цели на проекта. Той предвижда и дейности като: изграждане на капацитет на служителите, с цел ефективното прилагане на правата на детето, както и провеждане на цялостни изследвания, проучвания, оценки и анализи на действащите политики и подобряване на координацията между органите за закрила на детето на всички нива.
Изпълнението на проекта предвижда създаване и внедряване на Национална информационна система, както и разработване и поддържане на мобилно приложение “Cyberkidz Patrol”, чрез което ще може да се подават сигнали за дете в риск. Друга основна дейност е насърчаване на участието на децата в процесите на вземане на решенията, които се отнасят за тях.
Държавната агенция за закрила на детето стартира и чат приложение за разговор и консултация с деца. Всеки вторник и четвъртък от 14:00 до 16:00 часа експерти от Агенцията ще бъдат на разположение, за да отговорят на въпросите им. Чатът ще е достъпен за всяко дете през официалната интернет страница на Националната телефонна линия за деца на ДАЗД – 116111.bg.
Анализите на данните от обажданията на НТЛД 116111, част и от Глобалната мрежа телефонни линии за деца – Child Helpline International, в която членуват още 133 страни, показват немалък брой мълчаливи позвънявания. Най-често те са свързани със страх и притеснение за разговор, но в същото време показват и необходимостта за споделяне. По думите на специалистите чат приложението е още по-лесен и достъпен вариант за тези деца да получат подкрепа. Както и при обаждане на Националната телефонна линия за деца, така и при свързване в чат приложението, разговора е анонимен и напълно безплатен. Личната информация се обработва в съответствие с изискванията на Закона за защита на личните данни.
„Националната телефонна линия за деца 116111 е разпознаваема и се ползва с доверие. Има случаи, в които деца търсят консултантите повторно и по различни теми, защото са изградили доверителна връзка. Въпреки това на всички ни е ясно, че децата все повече комуникират чрез социалните мрежи и чат приложения. Затова за ДАЗД беше изключително важно да отговорим на тази тяхна потребност, така че да имат още една възможност да потърсят съвет или подкрепа от експерти“, коментира д-р Теодора Иванова, председател на ДАЗД.
Източник: sacp.government.bg
Снимка: pixabay.com