От създаването на Националната асоциация на ресурсните учители (НАРУ) преди близо 4 години Калоян Дамянов успя да обедини общността на специалистите в сферата на ресурсното подпомагане в силна организация, с клонове в почти всички 28 области на страната и над 800 членове. Изгради общност от професионалисти, работещи за приобщаването на децата със специални образователни потребности в българските училища. Националната асоциация на ресурсните учители (НАРУ) от неформална група прерасна в професионална общност, която генерира модерни образователни политики.
Калоян е доктор по специална педагогика. Участва в обменна програма на Държавния департамент на САЩ за общностно организиране като специфична дейност за повишаване благосъстоянието на различни рискови групи в обществото. След завръщането си от САЩ заедно със свои колеги организира серия от активни застъпнически инициативи, благодарение на които реално бяха внесени промени в проекта на новия Закон за училищното и предучилищното образование, който вече е факт.
Калоян Дамянов съдейства за активното промотиране на сензорната интеграция като подход за подкрепа на деца от аутистичния спектър. Благодарение на личния му принос бяха обучени първите сензорни терапевти в България, а в последствие бяха изградени и първите комплексни програми по сензорна интеграция и ерготерапия в София, Стара Загора, Велико Търново, Добрич и Смолян.
На базата на експертизата си Калоян Дамянов изготви концепция за въвеждането на помощник-учители в подкрепа на децата с увреждания в условията на общообразователното училище. Концепцията стана възможна благодарение на множеството осъществени съвместни инициативи на НАРУ и родителски организации. С участието си в работните групи по изготвяне на стандарт за приобщаващо образование, идеите му бяха представени и се очаква да бъдат факт в прилагането на новия Закон за училищно и предучилищно образование.
Именно с лични срещи и контакти, той организира общността и на родителите на деца със специални потребности да работят активно съвместно с НАРУ за най-добрия интерес на децата.
От 2012 г. той създаде доброволческа програма, по която млади хора от България, Франция, Испания, Латвия, Германия, Армения работят по различни проекти в български училища с деца със специални потребности в посока опознаване и интеркултурен диалог.
През 2014 г. Калоян Дамянов постави началото на програма по био-земеделие за ученици със специални образователни потребности. Благодарение на него в последните две години над 60 младежи преминаха през обучение и стажуване в специално изградената био-градина в двора на Ресурсен център – Стара Загора и получиха реална възможност за трудова реализация след училище.
Ние, колегите на Калоян от НАРУ смятаме, че с всички тези успехи, той е истински пример за упоритост и всеотдайност в името на децата и тяхното пълноценно приобщаване в обществото!