Онлайн платформата за младежка журналистика sCOOL Media навърши 5 години. От създаването си през 2019 г. досега инициативата не само постига основната си цел да – да повишава медийната грамотност сред учениците, но и се превръща във водеща медия, в която ученици между 14 и 18 години правят първите си стъпки в журналистиката под менторството на опитни журналисти.
За пет години през редакцията на сайта са преминали над 60 млади автори от цялата страна. В сайта са публикувани над 500 материала на български и английски език. Над 100 ученици са преминали обучения чрез летни лагери, водени от български и чуждестранни журналисти, които помагат на младежите да практикуват наученото. Други на 2 600 ученици от 83 български училища са участвали в живи срещи по теми като каква професия е журналистиката, как да разпознаваме фактите от измислицата, какво е критичен анализ на факти и още много. Сред общността на младите журналисти вече има и отличени автори с престижни награди за журналистика заради материали по теми като разследване за корупцията в Министерството на младежта и спорта, сексуално образование и домашно насилие, войната в Украйна, съдбата на тютюневите складове в Пловдив и др.
Материали на младите журналисти по теми, които ги интересуват и сами са определили като важни, ще намерите в сайта на sCOOL Media.
sCOOL Media е част от инициативата „Медийна грамотност в класната стая“ на Асоциацията на Европейските Журналисти – АЕЖ, а медийната платформа цели да развие уменията на българските ученици да преценяват, да анализират критично, да тълкуват и различават фактите от измислиците и фалшивите новини. Екипът зад платформата обучава и менторира младежи от цяла България, като дава гласност на изготвени от тях репортажи и така помага в изграждането на ново поколение обективни и критични журналисти, които се справят с информационното задръстване в дигиталната ера.
Снимка: sCOOL Media