Получаването на дарението съвпадна с края на „Лятно училище – Уча и Играя“. Всички завършили деца получиха удостоверение и играчки – награда за положените от тях усилия.
Акценти
Публикации
Ученици от 26-то СОУ в София сами създадоха “Зелена зона” за отмора в междучасията
Децата реализираха своята идея след като спечелиха финансиране от конкурс за проекти на ученически обединения „Промяната – това сме ние“, организиран от Национална мрежа за децата с подкрепата на Американската търговска камара.
Излезе четвъртият брой на бюлетина “Училището като център в общността”
Ентусиазмът, с който училищата се отнасят към работата с родителите, за създаване на нови партньорства и за привличане на повече заинтересовани страни в училищния живот е заразителна и неизбежно ще доведе до положителни резултати както за учениците, така и за цялата общност
Стратегическо планиране за развитието на модела „Училището като център в общността“ в България
Резултатът бе не само създаването на 5-годишен план за продължаване на дейността и разширяването на мрежата от общностни училища, обновена визия за мястото й в българското образование, но и създаване на нови връзки между училищата и организациите от Мрежата
Трети брой на бюлетина „Училището като център в общността“
В този брой на бюлетина ще прочетете за различни инициативи, които се случват в училищата в посока изграждане на общност и ще можете да споделите успехите им.
Запознайте се с втория брой на бюлетина „Училището като център в общността“
През изминалия месец се случиха много вълнуващи неща около включилите се в модела училища, като може би най-важното от тях беше обучението на международния експерт Крис Джоунс за стандартите, към които общностните училища се придържат
Първи брой на бюлетина „Училището като център в общността“
В момента 13 училища от цялата страна работят по модела “Училището като център в общността” и отварят ресурсите на училищата за нуждите на цялата общност.
Национална мрежа за децата участва в Международна среща на екипите за развитие на общностните училища в Ереван
През лятото на 2015 г.13-те български училища, в които започна пилотната фаза на проект „Училището като център в общността“, ще започнат изпълнението на своите проекти по привличане на общността, които включват различни доброволчески акции, летни училища, съвместни инициативи за деца и родители, разширяване на партньорствата с бизнеса и много други.
Моделът на общностните училища – интервю с Крис Джоунс
Крис Джоунс е изпълнителен директор на International Centre for Excellence of Community School, Ковънтри, Великобритания и дългогодишен експерт, обучител и посланик на модела на общностните училища.
Моделът на общностните училища – интервю с Елена Фомина
Елена Фомина, изпълнителен директор на „Център за партньорства в общността“, Красноярск, Русия говори за прилагането на модела на общностните училища в региона на Сибир.
9 модератори ще подкрепят работата по проект “Училището като център в общността”
Те ще подпомагат и координатора на проекта в събирането на добри практики и трансфер на опит, за да може мрежата от училища да споделят помежду си успешни методи за работа с общността.
На 1 март отбелязваме за 15 поредна година Международния ден на общностните училища
Тазгодишната международна инициатива е свързана с размяна на писма между общностни училища по целия свят.
Училището, център в общността – мисията възможна
„Развиването на училището като общност е един от начините за постигане на така желаните промени в образованието, за подобряване на средата и климата в училище, за активно включване и участие на различни партньори от общността в училищния живот и за припознаване на училището като място за събиране и вземане на важни за общността решения“, каза Георги Богданов, изпълнителен директор на Национална мрежа за децата.
Как да направим училището център в общността?
Основен акцент в него ще бъде публичната лекция на Крис Джоунс, международен експерт по образование от Великобритания. Тя ще говори за концепцията за общностните училища, защо е необходима такава промяна и какво печелят от нея всички заинтересовани страни.
Национална мрежа за децата участва в 3-та международна среща на работната група към Международното сдружение „Интерактивни отворени училища“
България е новият партньор в работната група на Международното сдружение „Интерактивни отворени училища“.
Конкурс за участие в проект “Училището като център в общността”
Целта на проекта е да реализира в 10 училища в цялата страна модела на community school или училище, което предлага не само образователни услуги, но и привлича към обучението на децата родители, семейство, значими близки и други важни за живота на общността хора.
Национална мрежа за децата стартира проект “Училището като център в общността”
Целта на проекта е да реализира в 10 пилотни училища в цялата страна модела на community school или училище, което предлага не само образователни услуги, но и привлича към обучението на децата родители, семейство, значими близки и други важни за живота на общността хора.