СУ „Христо Ботев“ организира различни инициативи, подпомогнато от неправителствената организация „Еквилибриум“ от Русе
Акценти
Публикации
В Кубрат работят по проект „Училището като център в общността“
През следващите месеци учениците ще осъществят инициативи за реализиране на своя проект „За да не попадна в беда“. Целта на проекта е придобитите знания за безопасност на движението по пътищата да намерят реално практическо приложение на пътя.
Национална мрежа за децата реагира остро на забраната НПО да посещават и да работят с деца в училища и детски градини
Всички ние от 144-те организации-членове на НМД сме силно възмутени от подобно непредизвикано и неочаквано действие от страна на МОН спрямо целия граждански сектор, който от години работи отдадено и професионално за подобряване на цялостната среда и живота на децата в България
Оценките в училище трябва да измерват не само усвояването на учебния материал, но и целия процес на учене и развитие на детето
Макар и наречени “качествени”, предложените нови показателите за оценяване на децата от I до III клас обхващат установените и до сега интервали за количествено оценяване и не предлагат съществеа разлика
Представители на Национална мрежа за децата, учители и синдикати с конкретни предложения за подобряване взаимодействието между учители и родители
Георги Богданов от Мрежа за децата апелира за олекотяване на учебния процес, намаляване на документацията, за да има време за работа с деца и родители, както и за разписване на ясни стъпки за директори и учители – какво се прави при насилие или криза в училище
8 от “общностните училища” на Национална мрежа за децата вече са част от първите иновативни училища в България
Предложените иновации са насочени освен към работа с общността и към въвеждане на иновативни елементи в организацията и съдържанието на обучението – използване на нови методи на преподаване или разработване по нов начин учебното съдържание, учебните програми и учебни планове
Училището като център в общността, представено в “Учителско дело”
Промяна в образователната система има и тя може да се случва само, когато хората работят заедно и си поставят общи цели, казва в интервюто Дани Колева – Програмен директор в Национална мрежа за децата.
МОН се отказва да финансира системите с карти за влизане в училище
Отлагането на планираните мерки е след недоволство, изразено от родители, които смятат, че системата предизвиква опасно струпване на деца на входа и не позволява бърза евакуация при евентуална аварийна ситуация,
Виртуалният ресурсен център СЛУЧИЛИЩЕ на НМД влезе в Топ 15 на класацията „Новатори в образованието“
Онлайн платформата се нареди на 13-та позиция заедно с изявени организации и личности като “Заедно в час”, Софтуерен университет, „Академия на Телерик“, Уча.се, Институт за прогресивно образование и системата Jump Math и други
Важни въпроси и отговори за създаването на обединените училища
Създаването на обединени училища е начин да бъдат задържани в класните стаи повече младежи и девойки от малките населени места
Добри практики · Новини · Документи
Общественият съвет – прищявка на МОН или възможност да заемем важна роля в развитието на детската градина или училището на нашите деца?
Законът за училищното и предучилищното образование дава по-големи правомощия на Обществения съвет в сравнение с Училищното настоятелство и му гарантира възможността да предлага дейности и политики за подобряването на образователния процес и на училищния живот като цяло.
Дариха дрехи и играчки, събрани в благотворителна кампания, на ученици от с. Караджово
Получаването на дарението съвпадна с края на „Лятно училище – Уча и Играя“. Всички завършили деца получиха удостоверение и играчки – награда за положените от тях усилия.
Ученици от 26-то СОУ в София сами създадоха “Зелена зона” за отмора в междучасията
Децата реализираха своята идея след като спечелиха финансиране от конкурс за проекти на ученически обединения „Промяната – това сме ние“, организиран от Национална мрежа за децата с подкрепата на Американската търговска камара.
Излезе четвъртият брой на бюлетина “Училището като център в общността”
Ентусиазмът, с който училищата се отнасят към работата с родителите, за създаване на нови партньорства и за привличане на повече заинтересовани страни в училищния живот е заразителна и неизбежно ще доведе до положителни резултати както за учениците, така и за цялата общност
Стратегическо планиране за развитието на модела „Училището като център в общността“ в България
Резултатът бе не само създаването на 5-годишен план за продължаване на дейността и разширяването на мрежата от общностни училища, обновена визия за мястото й в българското образование, но и създаване на нови връзки между училищата и организациите от Мрежата
Трети брой на бюлетина „Училището като център в общността“
В този брой на бюлетина ще прочетете за различни инициативи, които се случват в училищата в посока изграждане на общност и ще можете да споделите успехите им.
Запознайте се с втория брой на бюлетина „Училището като център в общността“
През изминалия месец се случиха много вълнуващи неща около включилите се в модела училища, като може би най-важното от тях беше обучението на международния експерт Крис Джоунс за стандартите, към които общностните училища се придържат
Национална мрежа за децата участва в Международна среща на екипите за развитие на общностните училища в Ереван
През лятото на 2015 г.13-те български училища, в които започна пилотната фаза на проект „Училището като център в общността“, ще започнат изпълнението на своите проекти по привличане на общността, които включват различни доброволчески акции, летни училища, съвместни инициативи за деца и родители, разширяване на партньорствата с бизнеса и много други.
9 модератори ще подкрепят работата по проект “Училището като център в общността”
Те ще подпомагат и координатора на проекта в събирането на добри практики и трансфер на опит, за да може мрежата от училища да споделят помежду си успешни методи за работа с общността.
На 1 март отбелязваме за 15 поредна година Международния ден на общностните училища
Тазгодишната международна инициатива е свързана с размяна на писма между общностни училища по целия свят.