Автор: Янина Здравкова, дългогодишен журналист в сферата на здравеопазването и социалната политика. Анализът й за Дневник е по повод това, че министерството на образованието изтегли програма за сексуално образование на четвъртокласници в пернишко училище след скандал, предизвикан от родители.
Пак и пак, и отново, и всеки път работи, безотказно. Матрицата е смазана вече идеално, всеки път „протестът“ е все повече извън здравия разум, съпротивата – по-рехава, резултатът – все по-ужасяващ. Ставаме все по-незряло, псевдопатриархално, необразовано, комплексирано и болно общество, което все по-отдадено си обяснява живота в кочина с първосигналната теория за превземането отвън – от бежанци, джендъри и извънземни и в никакъв случай не допуска, че проблемът е вътре, в самите нас, а решението – в ръцете на всички ни.
След Истанбулската конвенция, след Стратегията за детето, след Закона за социалните услуги дойде ред и на училищата. Този път ситуацията е напълно абсурдна, но пък реална. От края на миналата година в няколко училища фондация П.У.Л.С. започва пилотната образователна програма за деца на възраст от девет до единадесет години, насочена към превенция и намаляване на всички форми на насилие и експлоатация над деца. Програмата тече в 6 училища в Югозападна България и е одобрена от съответните регионални образователни управления. Методиката на преподаване на програмата е предоставена от партньорски фондации във Великобритания и е адаптирана за България. Участието на децата е доброволно, а за целта родителите попълват декларация, че са съгласни. Част от програмата е и превенция на сексуалното насилие и обучение за това какви промени настъпват в тялото при пубертета и как се казват съответните полови органи. Родителите на ученици, които участват в обучението, твърдят, че са доволни и не намират нищо притеснително в това, че децата им ще научат, че това, което са забелязали още в детската градина, се нарича пенис и вулва, и служи на отделителната система, а също и за възпроизводство. В случай че още
не са осведомени от самите си родители или от интернет.
Предполага се, че дори не е нужно да се обяснява, че назоваването и опознаването на половите органи е първата крачка към десескуализацията им и възприемането им като нещо естествено. Ако детето не се срамува, ще реагира много по-адекватно както при желаните, така и при нежеланите сексуални контакти и ще прави разлика между тях.
В това обаче семейство Ненчеви от Перник, чието дете учи в училище „Г. С. Раковски“ в Перник, където оперира програмата, откриват разврат и дори твърдят, че учениците са карани да рисуват полови органи и да се целуват насила, въпреки че тяхното дете не участва в тези занятия. И въпреки че от фондацията обясняват, че нищо подобно не се е случвало, няма оплаквания от родителите, чиито деца участват в часовете, дори напротив – те харесват и искат обучението, регионалното образователно управление изтегли проекта от учебната програма.
Дима и Николай Ненчеви са създатели на проект „за нова система на социално управление“, наречен „Български суверен“. „Български суверен“ е проект за премахване на всички политически партии чрез поправка в конституцията“, пише на страницата му във фейсбук. Ненчева е „жертвоготовна и отдадена на всенародното дело жена, многократно споменавана от световноизвестните ни прорицатели“, а съпругът й – „светлината на Исус“, провидял, че в Канада отнемат момиченца, които масово забременяват от приемния си баща още преди първия си цикъл. Цитирани са и Ванга и Вера Кочовска, които се предрекли, че България ще бъде духовен център на света, вероятно след постигането на пряка демокрация без партии и политици. Естествено „Български суверен“ е срещу „джендър технологията в училищата“.
Ненчеви бяха моментално подкрепени в борбата срещу джендъра и ранното сексуално образование от „Обединени родители“ – обединение на 20 родителски организации, защитаващо семейните ценности от Истанбулската конвенция, Стратегията за детето и Закона за социалните услуги. Последва позиция на ВМРО срещу „войнстващия джендъризъм“ и искане „сексуалното образование на деца, граничещо с разврат, да бъде подсъдно“, „Воля“ поискаха изслушване на министъра на образованието Красимир Вълчев в парламента.
Прокуратурата се самосезира и изведнъж се оказа, че централният проблем на държавата е, че деца на 9 години
ще наричат половия си орган така, както се казва, а не „пчеличка“ и „цветенце“.
Семейство Ненчеви са свободни да възпитават детето си както смятат за добре и правилно, и неслучайно то не е част от програмата на П.У.Л.С. Това обаче важи и за родителите, които са й гласували доверие. Спорът кой е крив и кой е прав е безсмислен, но лекотата, с която образователните власти спряха одобрен и подкрепян от самите тях проект, е плашеща. Утре някой друг може да реши, че в училище не трябва да се преподава биология, защото и там се споменава наличието на размножителна система, или пък че Дарвин дори не е съществувал, а еволюционната му теория е плод на световна конспирация, целяща да ни отдалечи от Бог. Или че всъщност най-християнски и семейносъобразно сме живели в средните векове, когато сме горили вещици по кладите, но „джендърите“ са измислили Просвещението, за да могат да ни вземат децата. А съответното РУО и МОН да пренапишат сръчно учебните програми, за да няма протести. Или, недай боже, отписани деца, т.е. загубени единици субсидия за съответното школо, което да наложи пренареждане на паралелки и дори закриване на училището.
Нещо, което не биха направили, ако се събере ответна група родители и реши да поиска адаптиране на средното образование към нуждите на 21-и век, в който българските училища още не са навлезли. Защото развитието е далеч по-трудно от регреса, а на системата й е по-удобно и лесно да учи децата да зубрят, вместо да мислят. И да се превърнат в следващото още по-необразовано, суеверно, незряло и податливо на евтини манипулации поколение.
Източник: dnevnik.bg
Снимка: pixabay.com