5 училища ще подложат на проучване и анализ проблемите на учениците с агресията и в края на тригодишния проект ще напишат план за преодоляването.Това ще се случи по съвместен проект на Министерството на образованието и науката и УНИЦЕФ за превенция на насилието е училище.
Той ще включва няколко етапа. Първата част включва дискусии с учениците от 8-и, 9-и, и 10-и клас относно агресията, какво искат те, за да се намали. Част от учениците са коментирали, че искат повече занимания по интереси, които да включват работа с деца, които имат различни проблеми. „Те искат да работят в мини общности с деца с различни виждания и трудности, за да се опознават взаимно. Разбирайки другия, ти сам можеш да подходи ш по -разумно към него”, обясни Сачева, която е участвала в част от дискусиите.
Следва кампания за набиране на средства за училищата. Деница Каменова и Даниела Колева от Уницеф споделиха, че е заложен стартов бюджет от 600000 лв. След това училищата ще бъдат подбрани с конкурс, като се търсят такива с различен профил – в голям град, в малък град, в различна общност. По този начин ще може да бъде обхваната ситуацията в цялата страна, обясниха от УНИЦЕФ. Те ще търсят школа, които са показали, че са припознали проблема и той е обсъден на педагогически съвет, започнали са да правят нещо или имат желанието да го направят. В продължение на двете години ще се води диалог относно какво наричаме успешен клас, добрите взаимоотношения, какво искаме да видим като правила в училище, кое поведение е допустимо. Ще се проведат и обучения на ръководството на училището и на учителите и помощния персонал на училището как да разпознават различните прояви на агресия и рисковите последствия с тях.
Предвидено е във всяко училище да се прави анализ както в началото, така и в края на кампанията. От учителите също ще бъде търсена обратна връзка какво са знаели преди това и какво са научили. Като индикатор за успех според УНИЦЕФ ще е увеличеният брой сигнали, тъй като според тях хората не сигнализират, защото не вярват на институциите.
В края на кампанията ще бъде създаден наръчник, който ще се използва оттук нататък, а не само в рамките на пилотните училища. Той ще съдържа различни примери как да се включат децата и родителите, упражнения, инструменти, стъпки, ще дава насоки как се работи с проблемни деца, както и ще насочва учителите какви дейности се прилагат на ниво клас и ниво училище.
Източник: Монитор
Снимка: pixabay.com