Център по приобщаващо образование организира уъркшоп за учители на тема: Как да създадем общност в приобщаващата класна стая.
Много важна част от работата на учителя е да създаде такава атмосфера в класната стая, която да позволява на децата да се чувстват сигурни, спокойни и ценени, активно да участват в часа и пълноценно да общуват с връстниците си и учителите.
Наличието на споделени ценности в класа по отношение на разбирателство, уважение и толерантност ще даде възможност на децата да учат по-ефективно, а учителят да бъде по-успешен преподавател.
Как изглежда приобщаващата класна стая и какви са нейните характеристики? Как да създадем позитивни взаимоотношения между учениците, базирани на споделени ценности? Как да осигурим ефективна подкрепа на учениците си, които срещат затруднения в училище, като използваме възможностите на диференцираното преподаване? Отговори на тези въпроси и конкретни техники и стратегии за работа в класната стая ще бъдат представени на уъркшоп за учители и директори.
Водещи на уъркшопа са проф. Дъглас Чийни и д-р Бриджит Уолкър от Вашингтонския университет, Сиатъл, САЩ, които са консултанти на Център за приобщаващо образование по програма “Едно училище за всички”.
Проф. Чийни има повече от 40 год. опит в сферата на приобщаващото образование и е един от водещите американски специалисти в областта на емоционалните и поведенчески проблеми. Работил е 17 години като специален педагог в Орегон, преди да защити докторската си степен във Вашингтонския университет, Сиатъл.
До 2017 г. той е съпредседател на докторската програма за приобщаващо образование заедно с д-р Бет Уест и на магистърската програма за учители на деца със обучителни и емоционални/поведенчески проблеми заедно с д-р Роксан Хъдсън. Проф. Чийни е в главен редактор на редица списания в областта на училишната интервенция, както и съавтор на „Списание за емоционални и поведенчески проблеми” (2006-2012). Одостоен с редица професионални отличия от амрикански и международни отганизации.
Д-р Бриджит Уолкър е образователен консултант и обучител с над 25 години опит. През 2006 г. защитава докторантура във Вашингтонския университет в Сиатъл. Била е специален педагог и е работила с деца с емоционални и поведенчески проблеми в първия във щата Вашингтон Център за интервенция и подкрепа на позитивното поведение (PBIS). В момента тя работи с училища в САЩ за превенция и изграждане на приобщаваща среда за децата в риск от отпадане от училище, разработва програми за ученици със специални образователни потребности (обучителни трудности, емоционални и поведенчески проблеми, проблеми от аутистичния спектър). Има редица публикации и участва като съавтор на няколко издания, посветени на изграждането на ефективна система за подкрепа на учениците.
Кога: 1 ноември 2018 г.
Къде: Project lab, бул. “Мария Луиза” №58, етаж 2 (до Лъвов мост)
Снимка: pixabay.com