Skip links

Кампания на НМД и АБК: “Подарете на детето си книга, подарете му празник”

Най-добрия подарък – книга, подариха на 6100 български деца в нужда 12 детски издателства за 2 април – Международния ден на детската книга. Събитието е част от националната информационна кампания „Подарете на детето си книга – подарете му празник!”, инициирана от Асоциация „Българска книга” и Национална мрежа за децата.

Всички деца над 3 години и младежи в социални домове в цялата страна (над 4 000) получиха книга, съобразена с възрастта и индивидуалните нужди на всеки от тях. Празник беше подарен и на повече от 2 000 деца от семейства в риск, подкрепяни от организациите членове на Национална мрежа за децата. Това стана възможно благодарение на съвместните усилия на 13 от най-големите български издателства – „Фют” , „Емас”, „Инфо Дар”, „Егмонт”, „Хермес”, „Пан”, „Златното пате”, „Прес”, „Багри”, „Ина”, „Дамян Яков”, „Кръгозор” и „Просвета”.

Към българските родители се обърнаха Асоциация „Българска книга” и Национална мрежа за децата със съвместна информационна кампания „Подарете на детето си книга – подарете му празник”. Провеждана под патронажа на г-жа Зорка Първонова, кампанията цели да припомни на родителите колко важно е четенето за развитието на техните деца и да ги насърчи да изграждат у децата си позитивна представа за четенето и книгата като цяло.

От 29 март до 4 април телевизионен и радио клип ще напомня, че подарявайки на детето си книга, ние му подаряваме много повече – послание, ценност, любов – подаряваме му истински празник. Кампанията ще бъде пренесена и онлайн – в най-големите форуми и социални мрежи, където ще започнат дискусии за четенето и детските книги.

Медийни партньори на кампанията са: БНТ, bTV, МСАТ, VTV, Телевизия Враца, ТВ Варна, ТВ Стара Загора, Телекабел Пазарджик, Добруджа кабел, Кракра Перник, ТВ Око Благоевград, Прес ТВ Казанлък,

Георги Богданов, изпълнителен директор, Национална мрежа за децата: „В последните години ставаме свидетели на сериозна промяна на ценностната система на българските семейства и от там и на децата ни. За съжаление част от тази промяна е и масовото изчезване на разбирането за книгата като ценност. Създадохме тази кампания като част от едно по-мащабно усилие за връщане на четенето в дневния ред на нашите деца и техните родители.”

Василка Ванчева, зам.-председател на УС на Асоциация „Българска книга”: “Насърчаването на четенето винаги е било една от основните цели на Асоциация “Българска книга”. Нашата мечта – не само като професионалисти, но и като родители – е да се приравним с постиженията на водещите европейски страни. Статистиките показват, че колкото по-четяща е една нация, толкова по-голям е нейният напредък в икономиката и науката, толкова по-висок е нейният жизнен стандарт. Включихме се в кампанията с желанието тя да стане начало на един непрекъснат процес на възвръщане на книгата в българския дом като носител на знание, мъдрост и удоволствие.”

Прочетете също и: