Приобщаващият учител подкрепя всички свои ученици, способен е да оцени различните им възможности и има високи очаквания към всички. Използва алтернативни пътища на учене, дава гъвкави инструкции и ясна обратна връзка. Възпитава децата в дух на приемане на различието и им дава свободата самостоятелно да вземат решения.
Като част от кампанията на Център за приобщаващо образование „Дни на приобщаването“ 2017, каним Вас – учителите, да споделите:
Как успявате да адресирате многообразието от способности и потребности в класната стая в редовните часове по предмети или в часа на класа?
Какви подходи използвате в преподаването си, за да улесните ученето за Вашите ученици?
Как подготвяте уроците така, че да дадете възможност всички деца да учат и участват в часа?
Давате ли активна и конструктивна обратна връзка на учениците си относно поведението и представянето им в училище?
Насърчавате ли учениците си да изпробват и използват разнообразни стратегии, подпомагащи ученето?
Как организирате времето и пространството в класната стая така, че да подпомогнете активното учене на всяко едно дете в класа?
Имате ли практика да се допитвате директно до учениците за това как те биха искали да учат и какво би им помогнало.
Как можете да участвате:
Очакваме Вашите разкази (максимум 2 стр.) и снимки (до 3 бр.) на имейл: [email protected], заедно с три имена, позиция, училище и град, както и контакти за връзка с Вас.
Професионално жури ще отличи най-вдъхновяващите практики, а за учителите, които са ги споделили, сме предвидили награди. Практиките ще бъдат качени на сайта priobshti.se, а в края на годината, публикувани в сборник (Сборник с добри педагогически практики/ Дни на приобщаването 2016).
Срок за участие: 10 май 2017 г.