По време на трета изнесена среща на Приобщаваща общност за приобщаващо образование в с. Ягода (3-5 февруари, 2018 г.) отново си дадоха среща директори, учители и специалисти, приели приобщаващото образование за своя лична кауза. Обсъдени бяха конкретни казуси на колеги, което ще им помогне да видят повече перспективи към своите случаи за решаване. Практиката показва, че обсъждането на казуси има огромна полза за колегите, които ги поставят. Обсъждането им от различни специалисти е силата на екипността, която е едно от условията за решаване, своевременно и в дълбочина, на възникналите ситуации.
Основен акцент на срещата беше дискусията на тема: „Какви принципи и политики трябва да бъдат заложени от МОН, които да мотивират училищата да развиват приобщаващи визия и политика.“
Откроиха се няколко основни теми, по които Общността ще излезе с позиция и ще направи предложения към Министерство на образованието за промени в наредбата за Приобщаващо образование.
- Липсва финансиране за общата подкрепа за личностно развитие.
- Свръхрегламентирането и документацията, съпътстващи общата подкрепа са пречка пред нейното реализиране по най-ефективен начин.
- Липсват качествени специалисти за малките населени места. Директорите изпитват трудност да мотивират учителите да бъдат приобщаващи.
- Няма система за насърчаване на училищата, които полагат повече усилия и развиват приобщаващи визия и политика в своето училище.
По време на срещата беше избран за втори председател на Професионалната общност за приобщаващо образование вечно усмихнатия и деен Ивайло Кискинов, изпълняващ длъжността директор на 202-ро ОУ „Христо Ботев“, с. Долни Пасарел.