Следдипломното обучение „Ранна детска интервенция“ се организира за първи път като съвместно събитие между Медицински Университет-Варна и Карин дом. Като лектори участват изтъкнати специалисти, работещи в областта на оценка на отклоненията в ранното развитие на детето и преодоляването на установените дефицити.
Обучението е предназначено за: медицински сестри, акушерки, логопеди, рехабилитатори, кинезитерапевти, психолози, социални работници, учители, ерготерапевти, специалисти по обществено здравеопазване и здравен мениджмънт.
Дати на провеждане: 1-3.07.2017 г. и 17-19.07.2017 г. – 60 учебни часа /6 дни х 10 учебни часа/- 2 модула
Лектори:
- Медицински университет- катедра Педиатрия и медицинска генетика: проф. д-р В. Йотова, Д.М., Д.М., доц. М. Георгиева, д.м., доц. Силвия Борисова, д.м. ; д-р Стойчева
- Медицински колеж – проф. д-р Д. Близнакова, д-р Търпоманова
- Медицински университет, Катедра хигиена и епидемиология: доц. д-р Ружа Панчева, д.м., ас. д-р Е. Вълчева,
- Филиал МУ – Велико Търново – доц. Д. Димитрова, д. пс.
- Карин дом – специалисти по ранна интервенция и от Университета на Орегон, САЩ: Джудит Нюман, ко-директор на програма Early Childhood CARES
Място на провеждане: РЗИ – Варна, ул. Брегалница № 3, ет. 4. зала 413.
Заключителен документ: Обучението приключва с издаването на сертификат от Медицински университет-Варна при посещение на над 75% от модулите
Цена на курса – 250 лв.
Структура на обучението: Обучението се провежда в 60 учебни часа, 2 модула по три последователни дни – 1-3.07.2017г. (събота-понеделник) и 17-19.07.2017 г. (понеделник-сряда) – всеки ден от 09.30 до 17.00 ч.
Предварителна програма на обучението:
1-3 ден:
• Важността на Ранната детска интервенция (РДИ) – защо да започваме отрано
• Дефиниция и описание на РДИ – световният опит.
• Принципи на РДИ
• Кои са специалистите по РДИ и от какви умения се нуждаят?
• Познания за типичното развитие и чести отклонения
- Перинатална психология и отражението й върху по-нататъшното развитие на детето
- Нормално нервно-психично развитие.
- Отклонения в растежа.
- Най-чести генетични синдроми.
- Особености в моториката и функциите на храносмилателния тракт. Най-чести проблеми.
- Кърмене, захранване и чести проблеми при хранене.
- Особености в развитието на бъбреците.
- Нормална хемопоезата и отклонения.
- Значение на патронажната грижа при подкрепа на семейства с нисък социално-икономически статус ( по проект на УНИЦЕФ)
- Депресивни състояния в семейството с отражение върху ранното детско развитие.
4 -6 ден:
• Какво е атипично ранно детско развитие и как се оценява
o Оценяване в ранното детство – скрининг, диагностични (стандартизирани) оценки, функционални оценки
• Разработване на индивидуален план за работа. Наблюдение на напредъка в постигането на целите.
• Работа в сътрудничество с родителите и с други специалисти.
• Най-често използвани методи и подходи за работа с деца в ранното детство
• Обучение в естествената среда:
- Какво е естествена среда?
- Как се работи по време на домашни посещения, в ясли и в детски градини?
Срок за записвания: до 24.06.2017