Националната система за спешни повиквания с единен европейски номер (НССПЕЕН) 112 е надградена с помощта на хибридна IP/TDM комуникационна платформа, система за криптиран запис, архивиране и възпроизвеждане на аудио, като осигурява две много важни нови услуги. Едната е услугата eCall, която действа от април 2018 г. и осигурява автоматично повикване до телефон 112 при ПТП с автомобили с вградено бордово устройство. Устройството изпраща автоматично пакет от данни, включително географските координати на произшествието, а освен това осъществява аудио връзка със системата 112, обясни инж. Цветомир Цеков, директор на Дирекция НС 112 на демонстрация по случай Европейския ден на 112.
Втората нова функционалност, която е факт от януари тази година, е достъпът на граждани със слухови и/или говорни увреждания до системата 112. Това се осъществява чрез уеб базирано приложение за мобилни устройства (смартфони и таблети) и персонални компютри, както и специализирано мобилно приложение, което се поддържа от всички налични операционни системи – Android, iOS и Windows Mobile. Услугата е разработена съвместно със Съюза на глухите, с мобилните оператори и с екипите за спешна помощ.
Новата версия на системата е факт от октомври 2018 г., като за няколко месеца е внедрена с пълната функционалност. „Успяхме да надградим вече действащата услуга eCall, както и достъпа до услугите на 112 за хора със слухови увреждания. За първи път стана възможна връзка с Интернет благодарение и на усилията на дирекция КИС на МВР, каза директорът на ДНС 112.
Сред подобренията на новата национална система 112 са показване на точното местоположение на повикващия абонат, благодарение на усъвършенстваната ГИС система, работа с един електронен картон на всички служби за спешно реагиране.
Източник: computerworld.bg
Снимка: pixabay.com