Писмо до Министерството на образованието и Комисията за защита от дискриминация, разпространено от блога и “Фейсбук” страницата “Мама нинджа”, разказва за случаи, в които майки на деца със специални образователни потребности са били помолени да не водят децата си на тържествата по случай 8 март миналата седмица, за да не развалят преживяването за останалите деца.
В коментарите под публикацията още десетки родители от различни населени места в страната след това се включват и споделят за подобни случаи на изолиране на децата им при различни тържествени поводи и мероприятия в детските градини. Децата им не са включени в подготвената програма със стихчета, песни и танци, защото имат например говорни или координационни проблеми, а често пъти дори присъствието им не е желано или родителите са предупредени да са в готовност да ги изведат. Някои майки разказват също, че са виждали как децата им са отделени настрани от класа, например когато се преподават уроци по народни танци или други дейности, за да не забавят останалите.
От Министерството на образованието и науката (МОН) потвърдиха, че е получено писмо във ведомството с цитати от родители в дискусията във “Фейсбук”. В него обаче нито се посочват конкретните детски градини, нито кога са се случили ситуациите, за които разказват родителите. “Приобщаващото образование е твърда политика на МОН и не приемаме подобно отношение. Очакваме конкретни сигнали, които да проверим”, коментираха от ведомството за “Дневник”.
Авторът на сигнала и публикацията, които извеждат проблема на вниманието на институциите, е Мария Пеева, известна в интернет като Мама нинджа. До нея са достигнали първо сигналите на майки, които са били отпратени от тържествата за Деня на жената, а след разразилата се дискусия в една професионална група за учители във “Фейсбук” възмущението в сигнала й се концентрира и върху един конкретен коментатор – университетски преподавател по педагогика, който заявява, че не всички деца “стават за образоване”. За “Дневник” Пеева коментира, че не е необходимо да се посочват конкретни детски градини, защото проблемът е повсеместен, а той се корени именно в насажданото отношение към децата със специални потребности у младите учители от преподаватели като грубо изказалия се в групата.
Източник: dnevnik.bg
Снимка: photl.com