Разработен е образователен наръчник за ръководители в социалните услуги, който вече е преведен на български език и е достъпен онлайн.
Наръчникът е част от проект „Специалисти за качествени социални услуги в Източна Европа“ на Фондация „Конкордия България“ с водещото партньорство на Конкордия Румъния и Образователната организация „Кардинал Коьниг Хаус“, Австрия. Проектът е финансиран от програма Еразъм + на ЕС.
В рамките на програмата 10 специалисти от България са преминали три модула обучение за мениджъри на социални услуги. Основните компоненти от обучението са представени в 4 глави, като всяка глава предоставя инстументи, които помагат на социалните мениджъри да бъдат ефективни:
1.САМОУПРАВЛЕНИЕ
– ефективни управленски умения, които можете да използвате като социален мениджър;
– как да адаптирате начина си на комуникация към различни аудитории, като демонстрирате въздействието и резултатите от вашата работа и да бъдете по-oсведомени за вашите силни и слаби страни.
2. ХОРАТА И РАЗВИТИЕТО НА ЕКИПА
– подходящо отношение и роля в управлението на екипите, които да им помогнат да се развиват;
– разнообразието от модели за развитие на екипа и разликите между тях, техните силни и слаби страни и как можете да ги използвате на практика;
– процеса на управление и как да се подходи към развитието на членовете на екипа.
3.ОРГАНИЗАЦИОННО РАЗВИТИЕ
– как да разбирате и оценявате информацията, за да осигурите стратегическо ръководство на вашата организация;
– как да наблюдавате и оценявате текущите програми, както и да набелязвате нови инициативи.
– как да планирате и администрирате бюджетите и да отговаряте на голямо разнообразие.
4.СОЦИАЛНА ИНОВАЦИЯ И ВЪЗДЕЙСТВИЕ
– как да предоставяте качествени услуги, които добавят реална стойност за клиентите
– как да комуникирате ефективно резултатите от социалните услуги
– принципи и процеси на управление и управление на качество
– организационна култура на иновациите и ученето.
В електронен вариант наръчникът може да бъде свален от тук
Снимка: freeimages.com