Платформата “Оле Мале!” е тазгодишният победител в социалната инициатива на Нова Броудкастинг Груп и фондация Reach for Change “Промяната”. Рекордните над 64 хиляди гласа в онлайн гласуването определиха тримата финалисти тази година. Победителите бяха избрани сред 204 кандидатствали, които преминаха през осем етапа на селекция. Последното препятствие пред тях беше журито. И то не едно, а цели две – последната дума имаха децата.
“Оле Мале” помага на майки на деца с увреждания да популяризират своите ръчно направени аксесоари като шалове, шапки, чанти и бижута. Проектът ще бъде подкрепен с 30 000 лева.
“Трябва да бъде много надежден човек. И да вдъхва доверие на хората. Трябва да е човек с предприемачески умения. И лидерски качества. Трябва да подкрепя и деца, и майки. Трябва наистина да прави нещо полезно за обществото”, споделиха своите критерии за избор малките представители на детското жури, което беше организирано в партньорство с Национална мрежа за децата.
Първите, които трябваше да убедят най-малките, че притежават тези качества, бяха “Оле Мале!”. Майки в подкрепа на други майки, които работят от дома си, за да се грижат за децата си с увреждания. “Искаме да възстановим мястото на майките сред всички нас и да им дадем шанс да бъдат финансово независими и да могат да се грижат за себе си и децата си”, разкрива Красимира Хаджииванова – една от създателките на платформата “Оле Мале!” “Защото, за да израснеш щастлив и пълноценен възрастен, най-важното нещо е майка ти да е добре – физически и псхически”, допълва Елисавета Белобрадова, която заедно с Красимира е създала “Оле Мале!”.
Вторият финалист – организацията “Сингъл степ” има мисията да облекчи стигмата около ЛГБИТ младежите в България, да ограничи социалната им изолация и да намали рисковите състояния, в които изпадат младите хора от общността. За целта, Иван и Николета осигуряват национална телефонна линия и онлайн чат за ЛГБТИ младежите и техните близки, консултативен център и кампания за популяризиране на темата. “Сингъл Степ” са членове на Национална мрежа за децата от миналата година.
Третият претендент – “Маргаритка”, насочва усилията си към децата и техният първи досег с музиката. “Ние сме социален проект, който усмихва хората. Ние пробуждаме сълзи от радост и умиление. Ние създаваме споделено време за семействата чрез музика”, казва Виктория Величкова от “Маргаритка”. Социалната инициатива осигурява висококачествено музикално и 3D видео съдържание на български език за най-малките деца (0-5 г.), както и музикални детски площадки на открито.
Освен финансова подкрепа, победителят и останалите финалистите стават част от Инкубатора на ПРОМЯНАТА за период между една и пет години. Те ще получат обучения, консултации от бизнес ментори, достъп до международната мрежа от социални предприемачи на Reach for Change и медийна подкрепа, благодарение на Нова Броудкастинг Груп.
“Промяната” е най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп и фондация Reach for Change България. Първото издание на конкурса стартира през 2014 година. Досега социалната инициатива е успяла да помогне на почти 36 000 деца и младежи от цялата страна, като им е осигурила по-сигурно и спокойно бъдеще. Промяната също е част от Национална мрежа за децата.