Включете се в квалификационно обучение на тема: Специфични проблеми в работата с осиновени деца, първи и втори модул.
Първи модул
17.06.2017, ул.Ангел Кънчев 43, партер
Осиновените деца могат да проявяват белези на психическа чупливост и нестабилност, свързани с премеждията, през които са преминали – изоставяне, пребиваване в институция за отглеждане, осиновяване. Често срещаната непълна или липсваща информация за живота им преди осиновяването – данни за биологичните родители, преживян травматизъм и други се отразява патогенно на възможността им да изградят идентичност и родствени връзки спрямо новото семейство. Теоретичната част е насочена към задълбочаване на знанията относно:
• Изоставянето – рискови моменти, ефектите на загубата върху детето, историята на изоставянето.
• Изследване на депресивната семиотика при детето. Симптоми, свързани с депресивното страдание. Симптоми като защита срещу депресивната позиция. Депресивният еквивалент. Депресията, в зависимост от възрастта на детето
• Понятието травматизъм. Ранен травматизъм.
• Белези на афективен дефицит – дефиниция. Клиника (хоспитализъм, раздяла, проблемни семейства)
Практическата част включва:
• Методи и техники за събиране на анамнеза и реконструкция на историята на осиновеното дете. • Работа с листи за наблюдение и оценка на настоящото състояние на детето.
• Работа с казуси.
• Анализ в малки групи и обща дискусия относно разграничаване на агресивните прояви и изборът на подход за тяхното овладяване и превенция.
Втори модул
Обучението ще се проведе на 18.06.2017, ул.Ангел Кънчев 43, партер
Като всяко ново начало, тръгването на детска градина и на училище активизират у осиновеното дете въпроси около инвестирането на „новото семейство”, което не винаги е безпроблемно. Кога става въпрос за възпитателни проблеми и кога за патология при детето? Дали наличната симптоматика ни насочва към проблематика преди осиновяването или е продукт на недобре случило се осиновяване? Каква е ролята на приемането или отхвърлянето от страна на учителя, спрямо тези деца? Изучаването и познаването на факторите, предизвикващи психическа ранимост, на проявите у детето на неговото страдание биха позволили на психолога да се ориентира по-добре в тази сложна проблематика.
Теоретичната част е насочена към задълбочаване на знанията относно:
• Осиновяването и рискови фактори за неуспешното осиновяване, от страна на детето и от страна на осиновителите.
• Успешното осиновяване.
• Осиновеното дете и училището.
• Прояви на ранимост у осиновеното дете, свързани с реакцията на учителя.
• Проблематика, свързана с идентичността при детето – митомания, бягства, кражби, налудност върху въпроса за произхода.
Практическата част включва:
• Подходи за интервюиране на родители и учители.
• Работа с казуси предложени от обучителите.
• Работа с казуси предложени от практиката на участниците.
• Анализ в малки групи и обща дискусия относно разграничаване на проблематиката на осиновените деца и изборът на подход за работа с тях и техните родители.
Обучението е с продължителност 16 учебни часа, които са разпределени по следния начин: 4 часа предварителна работа по индивидуално изпратени материали, 8 часа присъствено обучение по приложена програма и 4 часа индивидуална работа по казус след приключване на обучението.
Цената за един участник е 90 лева.
Обучението е одобрено със заповед № РД09-1357 / 26.01.2017 на Министъра на образованието и науката и носи 1 кредит на всички педагогически специалисти. За повече информация се свържете с водещите: Диана Циркова, E-mail: [email protected] или Десислава Гъдева E-mail: [email protected].
Снимка: freeimages.com